ההבדל בין איטום גגות לאיטום מרתפים

איטום הוא חלק בלתי נפרד מכל בנייה שהיא, ובמיוחד כאשר בונים בניין חדש. האיטום נועד למנוע ממים מכל מקור שהוא לחדור אל תוך הבניין, דרך הקירות, העמודים, הגג וכדומה. החומרים הבסיסיים מהם בנוי בניין אינם עמידים במים, ולכן יש צורך בחומרי איטום שימנעו כניסה של מים.

מים אשר חודרים אל הבניין עלולים לגרום לנזקים חמורים רבים, החל מרטיבות בחלל הבית אשר גורמת להיווצרות עובש ועלולה לגרום למחלות שונות, ועד להחלשה של חלקי הבניין השונים עד כדי קריסה, חלילה. לכן, חשוב מאד לאטום היטב את כל חלקי הבניין מבעוד מועד, ולבדוק מעת לעת את תקינות האיטום.

איטום מרתפים

איטום מרתפים נעשה במסגרת איטום הבניין כולו, במהלך הבנייה. אולם, במקרים רבים האיטום לא נעשה כמו שצריך, או שהתבלה עם השנים. במקרים אלו יש לאטום את המרתף מחדש. אך איטום מרתפים חוזר נעשה רק מן החלק הפנימי, ולכן נקרא "איטום שלילי". איטום שלילי חייב להיות חזק במיוחד, מפני שלחץ המים על האיטום מגיע מצידו החיצוני, ואם האיטום לא נעשה כראוי, הוא עלול להיהרס ולהיקרע. לכן, כאשר עורכים איטום מרתפים חוזר, יש להקפיד לאטום בחומרים האיכותיים ביותר ועל ידי מומחה איטום מקצועי אשר יבצע את האיטום בצורה הטובה ביותר.

איטום גגות

איטום גגות גם הוא חלק חשוב מאד מן האיטום של הבניין כולו. חדירת רטיבות לגג עלולה, כאמור, במקרים קשים, לגרום לקריסתו. לכן האיטום של הגג חשוב מאד לכל חלקי הבניין. איטום גגות יכול להיעשות בשיטות רבות. השיטה הישנה והמוכרת ביותר היא זיפות גגות. זיפות גגות הוא בעל מספר יתרונות ולעומתם מספר חסרונות משמעותיים, אשר הפכו אותו לנפוץ פחות בשנים האחרונות. זיפות גגות הוא זול במיוחד, ולכן הוא מתאים במיוחד כאשר ישנן בעיות תקציב בעת בניית בניין חדש.

אולם לזיפות גגות ישנם מספר חסרונות: צבע הזפת הוא שחור, מה שגורם לקליטה של חום רב בקיץ. בנוסף, בקיץ, כאשר השמש יוקדת, היא עלולה להמיס מעט את הזפת, מה שמוביל לשני דברים: הזפת שוב אינה מרוחה באופן אחיד, מה שפוגע באיטום, ובנוסף, הזפת הנמסה משחררת לאוויר חומרים רעילים. מלבד זיפות גגות, ישנן אפשרויות נוספות של איטום גגות, כאשר המומלצת ביותר מתוכן היא האפשרות של איטום גגות בעזרת יריעות ביטומניות. אלה הן יריעות אשר מיועדות לגגות שהולכים עליהם, ומלבד מחירן, היקר מעט, הן האפשרות הטובה ביותר לאיטום גגות.

כתיבת תגובה