השתלת שיניים – שיקום מספר רב של שיניים עד לסת שלמה

עולם רפואת השיניים והשתלות השיניים מתפתח כל העת. כיום, ניתן לשקם אפילו לסת שלמה בה חסרות כל השיניים תוך שימוש בהליכים מהירים יותר מאי פעם, בטוחים יותר ובעלי אחוזי הצלחה גבוהים יותר. מרפאות שיניים המתמחות בתחום של השתלות שיניים יכולות לשקם לסת שלמה על כל שיניה בהליך קצר תוך אי נוחות מינימאלית למטופל.

באילו מקרים יש צורך בשיקום לסת שלמה?

בעוד שרבים מאתנו יאלצו לעבור השתלת שיניים בשלב כלשהו בחייהם, ישנם מקרים בהם יש צורך בשיקום יותר משן אחת או שתיים. שיקום לסת שלמה על ידי השתלת שיניים נדרש כאשר ישנו מספר רב של שיניים חסרות (או אפילו כל השיניים). לרוב הדבר מתרחש בעקבות עששת חמורה, מחלת חניכיים ופה, תאונה או בשל מצבים רפואיים אחרים הגורמים להרס השיניים (לפעמים אפילו לאחר הריון). מכיוון שחוסר של שיניים מרובות מקשה על אכילה, דיבור ואינטראקציה חברתית יש צורך דחוף בשיקום השיניים.

מה רפואת השיניים המודרנית מציעה לנו?

כיום ישנן כמה שיטות לשיקום מספר רב של שיניים ואף לסת שלמה מבלי להשתיל מספר רב של שתלים. יש לכך כמה יתרונות – הליך מהיר יותר, קל יותר למטופל, זול יותר ובעל אחוזי הצלחה גבוהים יותר. האפשרויות העיקריות הן:

  • גשר – השתלת מספר שתלים כאשר עליהם מורכב גשר. ניתן לשקם מספר שיניים סמוכות באופן זה. גשר יכול להיות קבוע או נשלף.
  • תותבות על גבי שתלים – לזקוקים להשתלת לסת שלמה ניתן לבחור בתותבות על גבי שתלים. התותבת נכנסת ויוצאת ב'קליק', היא יציבה מאוד ומונעת ספיגת עצם, פגיעה בבלוטות הרוק, חוסר נוחות בלעיסה ודיבור ומשפרת את תפקוד הפה והלסת פלאים. התותבות מורכבות על 2 שתלים בלבד.
  • All-on-4 פרוטוקול לשיקום לסת שלמה על גבי 4-6 שתלים בלבד. ההליך נעשה על ידי שני רופאי שיניים. היתרון הגדול הוא שיקום מלא של הלסת כולל שיניים מתפקדות כבר באותו היום. אחוזי ההצלחה של הליך זה גבוהים, הוא נחשב למהיר יחסית ובעל מעט תופעות לוואי אם בכלל.

כתיבת תגובה