הוצאה לפועל בישראל

ייעוץ משפטי מקצועי יסייע לחייב לשמור על זכויותיו ולהגן על רכושו במידת האפשר. באמצעות התנהלות נכונה ושיתוף פעולה עם נציגי ההוצאה לפועל ניתן יהיה להגיע להסדר תשלומים סביר. הליך הוצאה לפועל נפתח במצבים בהם החייב אינו מסוגל לשאת בתשלומים וחובות כספיים. מעורבות של עורך דין הוצאה לפועל בתהליך מחזקת את החייב ומסייעת לו להימנע מקנסות וצווים של עיקול חשבון בנק, עיכוב יציאה מהארץ ועוד.

בשלב הראשון בתהליך יישלח אל החייב מכתב רשמי אשר מפרט את גובה החוב ומבקש אותו למהר ולהסדיר את התשלום. במקרים בהם החייב אינו פורע את החוב במועד הנדרש נפתח תיק הוצאה לפועל. ישנם מקרים בהם התיק נפתח ללא הצדקה, החייב רשאי לשכור שירותי יעוץ משפטי להגנה על זכויותיו.

עיקול חשבונות בנק על ידי הוצאה לפועל

פקידי הוצאה לפועל רשאים לעקל את חשבון הבנק של החייב בהתאם לצו בית משפט מתאים. עיקול החשבון מאפשר את הזרמת כל הכספים אשר מגיעים אל החייב לכיסוי החובות. לצד עיקול החשבון ננקטים כנגד החייב גם הליכי איסור יציאה מהארץ, הגבלה בשימוש בכרטיסי אשראי ועיקול נכסים.

אדם בוגר בישראל מתקשה להתנהל ללא חשבון בנק. עיקול חשבון הבנק מקשה על החייב ובני משפחתו. מעורבות של עורך דין פשיטת רגל בתהליך תוכל לזרז את הסדרת הנושא מול משרדי ההוצאה לפועל והסרת צו העיקול מחשבון הבנק. חשוב לציין כי עיקול חשבון בנק מתבצע לרוב במקרים בהם החייב אינו משתף פעולה עם נציגי הוצאה לפועל ואינו משיב לפניותיהם כנדרש.

חשבון מעוקל אינו מאפשר לבעליו לבצע פעילויות של משיכת כספים, העברת כספים, תשלום בצ'קים ושימוש בכרטיסי אשראי. הבנק מחויב להזרים את כל כספי החייב לכיסוי החובות. בכדי למנוע את אבדן כל כספו של החייב מומלץ לפנות לקבלת יעוץ משפטי מתאים בהקדם האפשרי. התנהלות נכונה תאפשר לחייב ולבני משפחתו להתמודד עם המצב המורכב ולהתקיים בכבוד.

עיקול רכבים של חייבים

עיקול הרכב מתבצע לרוב כבר בתחילת הליכי ההוצאה לפועל. בשלב הראשון הרכב המעוקל אינו מוצע למכירה ובעל החוב רשאי לקבל את רכבו בחזרה באמצעות תשלום החוב או הגעה להסדר מתאים. הרכב המעוקל נגרר אל מגרשי הרכבים של ההוצאה לפועל ובשלבים מתקדמים יותר נמכר הרכב על ידי ההוצאה לפועל. הכסף אשר מתקבל ממכירת הרכב משמש לכיסוי החובות.

גם במקרה זה התנהלות נכונה ומעורבות של עורך דין הוצאה לפועל בהליך יוכלו למנוע הידרדרות ואבדן של הרכב הפרטי. מידע אודות מכירת רכבים על ידי הוצאה לפועל מתפרסם בעיתונים. ההשתתפות במכירה פתוחה בפני כלל הציבור בישראל, ההליך מתנהל כמכירה פומבית והרכב יימכר למרבה במחיר.

כתיבת תגובה