הכל על הדברת נמלים


מזיקים מהווים מפגע סביבתי בחלק ניכר מהגינות והבתים בישראל, ובתאכל'ס אין שוני אם בחרתם לגור בקוטג מהמהם בכוכב יאיר או בכלל בדירה מוזנחת בחולון. ישנם המון זנים של מכרסמים ומזיקים הנמצאים בקרבתינו, לדוגמת: העכברים המצוים, מקקים ובנוסף גם עטלפים.

השאלה המרכזית היא לא אחרת מכיצד מנצחים ונפטרים מהם? הפתרון די מסובך. הוא משתנה וקשור לזן של המזיק וממדי ה'אסון'. אך עם זאת האספקט שכדאי מאוד שנבין זה פשוט, כדאי עוד בהתחלה למנוע את התרבות החרקים.

הדברה

בהדברה, כמו גם בדברים רבים בשיגרה שלנו, יש שפע של רעיונות שימושיים. אבל בהתחלה, מומלץ להפנים שלצערכם הרב רוב רובם של ההמלצות לא יספקו מענה בכל דירה ולא פחות חשוב, אני ממליץ להחליט על התשובה תוך התחשבות במאפייני החרק שרוצים להעלים.

אז מה עושים?

הצעות יצירתיות – ניתן למצוא לא מעט טיפים השיכים לנושא זה, למשל תבלינים שיש לכל אחד נמצאו כיעילים להפליא: כורכום ופפריקה מעולים בכדי להרחיק חיפושיות ונמלים קטנות שרצות להן בקיץ ובאביב מסביב לקירות הבית.

טיפול נקודתי – הנושא הזה מציע לכם מספר גדול של אביזרים מסוגים שונים שיכולים לעזור: אביזרים שנצרכים לטובת הדברה עצמאית וגם כן לריסוס החצר. אבל הכרחי לדעת שבמרבית המקרים חומרים אלו מהווים פיתרון לטווח הקצר, והחרקים נוטים לחזור אחרי זמן יחסית קצר.

מדברים מוסמכים – הפתרון הזה הינו לדעתי הכי מומלץ. זה לרוב צריך להיות יקר יותר אך עם זאת מסוגל, לרוב, לתת תשובה לתופעה מהיסוד. בשוק קיימים שפע של חברות ונותני שירותים השייכים לענף הזה אך עם זאת מרביתם לא איכותיים.

בחירת מדביר:

כאשר באים להזמין שירותי הדברות מומלץ מאוד שתבררו 3 נושאים:

עלות – ענף זה מפוצץ במדבירים, כך בעצם ישנה אופציה שתקבלו יופי של מחיר.

רישיון עיסוק – תמיד כדאי לבדוק ולוודא שיש לגורם שבחרתם בו היתר לעבוד בתחום של גורם מוסמך וכמובן גם, שהוא מרסס עם מוצרי הדברה לא מזיקים אך עם זאת שהוכחו כיעילים.

אחריות מלאה – רוב בעלי המקצוע שנחשבים טובים מספקים אחריות מלאה לתקופה מסויימת על השירות, אני אישית ממליץ להתקשר רק לאלו שמציעים אחריות זאת.

הכנה מקדימה

ישנם מספר רב של הכנות שמומלץ שתבצעו בהתחלה, טרם הזמנת איש במקצוע. וזאת בשביל לחסוך שלבים בזמן ההדברה וכמובן בשביל, לעזור בהצלחתה.

היה והריסוס מתרחש בדירה כדאי להכין את כלל המשטחים באופן הבא – החבאת מוצרי מזון בארון, לאסוף בגדים ולנקות את הריצפה טרם תחילת ההדברה.

כאשר ההדברה מתרחשת בחצר הבית אני ממליץ להכניס למחסן ריהוט וציוד במידה והם מפוזרים, ואף חשוב יותר לוודא מראש שנעשה שימוש בחומרים שלא עושים נזק.

היה וחי יחד איתכם כלב קטן יהיה עליכם לדאוג למתחם חלופי לכ-8 שעות בהתאם להוראות המדביר.

יש כמובן טיפים טובים נוספים בעניין הזה, וכמובן אם אתם רוצים אינפורמציה אחרת הדברת נמלים.

שמירה על הטבע

אספקט קריטי שחשוב לציין הוא תחום הדאגה לחי ולצומח. בוודאי שרוב האנשים משתוקקים לסלק, בהקדם, את המטרידים הנוראיים משטיילים במגרות והארונות, אך כדאי שלא נשכח שבמאבק לנצח מכרסם מסוים אנו מסוגלים לגרום לפגיעה חמורה בבעלי חיים מזנים נוספים ואף גם בבני אדם, על כן כולנו צריכים לרסס בצורה ואופן שקולים.

כתיבת תגובה