על גננים ועיצוב גינות חסכוניות

רוב הגינות בבית צמוד קרקע נעים בין 150-200 מ"ר, תכנון הגינה נעשה על פי השטח לכן כשמתכננים גינה רצוי כי גנן מקצועי, יעצב את גינתכם. אופי הגינה צריך להתאים לפי השימוש שהייתם מעוניינים לעשות בה. האם הייתם מעוניינים ביותר ריצוף מאשר דשא? או אולי לפי צו השעה כשהמים יקרים מאוד נשתמש בדשא סינטטי? אולי אפשר גם להוסיף פרגולה, מסלעה וכמה ספסלי עץ? כדאי לומר לגנן מה הייתם באמת רוצים עבור הגינה כך שהגנן יוכל לענות על צפיותיכם.

אם אתם מאזור המרכז,  תוכלו להיעזר עם גנן במרכז ויש המון כאלה, רצוי לקבל המלצות משכנים שיש להם גינה יפה ומטופחת שאותו גנן עיצב להם אותה ואתם אוהבים את העבודה שלו. שתילת עצים צריכה להיעשות במחשבה ובחכמה, כך שכל עץ יוכל להיראות, לכן לא מומלץ לתכנן את הגינה בעצמכם, גננים יודעים היטב את עבודתם ויוכלו לתכנן לכם בדיוק את גינת חלומותיכם.

לאחר שהגנן יחלק את השטח, הוא יחשוב על הצמחייה הרצויה בגינה, נצמחים אמורים להיות מתאימים לתנאי השמש והצל בה נמצאת גינתכם, הוא יידע לתכנן את הצמחים לפי כמות האור והצל שיש בגינתכם. הגנן ימליץ לכם על דשא סינטטי במרכז היות וגינה ירוקה ללא מאמץ ובזבוז מים, היא רק באמצעות דשא סינטטי שנראה אף יותר טוב וטבעי מדשא טבעי. בדשא סינטטי אין את הקרחות המעצבנות או את הכתמים החומים שיש בקיץ, בדשא אינו צריך גיזום, השקיה ודישון.

אם תרצו לשלב אבני מדרך עם חלוקי נחל בשביל הגישה לגינה תוכלו לעשות זאת. היום משתדלים לעצב גינה חסכונית במים, ע"י שילוב דשא סינטטי וצמחיה שלא מצריכה הרבה מים כולל עצים שלא דורשים הרבה מים כמו למשל עצי זית או דקל.  יש אנשים המרצפים את מרבית גינתם בשל סיבה זו. גינה חסכונית  במים דורשת 40% מים ואף יותר מכך, הכול תלוי בתכנון נכון. גנן מקצועי, ילווה אתכם גם לאחר עיצוב הגינה, על מנת לוודא כי המצחים נקלטו כהלכה, עליכם לדאוג לתחזוקה לפי הוראות הגנן ולהשקות אותה לפי הוראותיו.

ימים של סתיו מתאימים לשתילה של צמחיית חורף, היא אמורה לנבוט עד החורף והגינה תפרח עד האביב. צמחיית החורף היא עשירה במיוחד, ובעלת הרבה צבעים. פרחים כמו כובע הנזיר, רקפות, צבעונים מתאימים מאוד לחורף, אך כדאי להכין את הקרקע לפני השתילה של צמחים ופרחים אלה כמו למשל מילוי האדמה בשבבי עץ.