הכל על חלונות ותריסים

חלונות הם אולי הדבר האחרון שבוחנים אותו בבתים, במיוחד אם הם מוסתרים באמצעות וילונות, אך זה לא הופך אותם לפחות נחוצים. ההיפך הגמור, חלונות הם בין הדברים הכי נחוצים בבית מגורים, יחד עם דלתות הכניסה, שהרי הם אחראים בין השאר על מניעת חדירה של זרים אל תוך הבית ובמקביל הם מאפשרים לאור טבעי של השמש לחדור פנימה.

וזה לא אך ורק עניין של הענקת אור טבעי ומניעת פלישה של זרים, כי אם גם דבר בטחוני. פה בישראל, מי שאין לו חלון ממ"ד נמצא בבעיה, מכיוון שהוא לא ערוך למצב אשר בו הוא ידרש להימצא בחדר הממ"ד שלו. במידה והוא יצטרך לשהות בתוך החדר הרבה שעות ואף ימים, לסירוגין. האם הוא יצליח להסתדר ללא חלון?

להיות בחדר סגור בלי חלון זה דבר מאוד לא נחמד, ואדם שייאלץ לעשות את זה לזמן ממושך יתחיל לחוש מחנק, בפרט בחדרי ממ"ד לא גדולים. ולכן, חלון ממ"ד הוא חיוני, וכך גם כל חלון אחר, בכל חדר ברחבי הבית.

כל חלון ברחבי הבית צריך תשומת לב מקסימאלית, בעיקר אם מדובר בחלונות שעבר זמנם. במקרים אלו או אחרים, מומלץ להחליף את החלונות, לדוגמא במקרים אשר בהם לא רק הזכוכית הרוסה כי אם גם המסגרת והצירים שמחזיקים את החלונות במקומם.

ובוא לא נשכח את התריסים, שגם הם חשובים בפרט לשעות ביממה אשר בהן השמש חודרת לתוך הבית ומסנוורת אותנו. התריסים אף שימושיים למדי אם אנו בסך הכל מעוניינים להחליש טיפה את האור הטבעי שחודר מבחוץ לתוך ביתנו.

מכיוון שהם כל כך נחוצים, ניתן לאתר שירות תיקון תריסים במרכז הארץ ובכל איזור אחר, אם לדוגמא אחד התריסים יוצא מהמקום שלו או שהצירים שמחזיקים אותם חלודים וכו'.

סיטואציות כמו אלו שמצוינות כאן הן אופייניות לתריסים מהסוג הישן. כיום ניתן לרכוש תריסים חשמליים, ואף טוב יותר להתקין אותם, בפרט בבתים אשר בהם יש יציאה גדולה לגינה או מרפסת. במידה וצריך שירות תיקון תריסים חשמליים תל אביב וכל עיר גדולה אחרת בארץ מספקת מבחר גדול של בעלי מקצוע שמסוגלים לבצע את המלאכה.

עוד דבר קטן, ומאוד מהותי, הינו סורגים, שכיום הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחלון. בדירות מגורים בבניינים משותפים זה פחות שכיח, אך ניתן לראות אותם כמעט בכל בית מגורים דו משפחתי או פרטי.