טיפול בתנועה לילדים לביטוי הרגשות והקשיים

ילדים קטנים לא תמיד מסוגלים או מצליחים להסביר כיצד הם חשים, וזה מקשה על ההורים לסייע להם כשהם זקוקים לעזרה. טיפול בתנועה לילדים נועד בדיוק לשם מטרה זאת- לתת להורים מושג מסוים לגבי הרגשות של הילדים שלהם.

אולם זה לא אך ורק הרגשות. אנשי טיפול בתנועה לילדים מאמינים שתנועה היא בין הביטויים החיצוניים של כל מה שעובר על הילדים בתוך תוכם, כל מה שהם לא מצליחים לבטא במילים, לרבות הפרעות פסיכולוגיות אלו ואחרות.

כמובן שילדים לא מסוגלים להגדיר במילים אם ואיזה הפרעות פסיכולוגיות יש להם, ולכן טיפול רגשי לילדים בתנועה הוא חשוב כל כך. האופן שבו הילדים מתנועעים יכול לספר הרבה מאוד על המאפיינים הפסיכולוגים שלהם, וכאמור, על כל הפרעה פסיכולוגית שיש להם.

ובכן, טיפול בתנועה לילדים הוא אחת הדרכים הכי טובות שישנן היום כדי להבין מה עובר על הילדים, ולא מפליא שעוד ועוד הורים מנסים לברר לגבי לימודי טיפול בתנועה לילדים ולהירשם ללימודים אלה, שהרי הידע שהם יקבלו יעזור להם לעזור לילדיהם.

אולם לא הרבה הורים שמעו על לימודי טיפול בתנועה לילדים, והרבה אף לא יודעים שיש דבר כזה טיפול רגשי לילדים בתנועה. לצערנו הרב, גם יש המון הורים שלא מייחסים הרבה חשיבות לתנועה של הילדים, ומתייחסים רק לכל מה שהילדים אומרים, כלומר לאופן שבו הם מתבטאים במילים.

אבל כמו שכבר אמרנו, ילדים קטנים מתבטאים בצורה שונה מזו שבה מתבטאים מבוגרים; הם מתבטאים בדרך שבה המבוגרים לא תמיד יפרשו את הדברים נכון.

טיפול בתנועה הגיח כבר בשנות ה 40, בארצות הברית, אז גילו שמפגשי תנועה משותפים עם מטופלים במחלקות הפסיכיאטריות עוזרים להרגיע את מצבי הרוח שיש להם וגם להרגיע התנהגויות פסיכוטיות.

מאז ועד היום השיטה התפתחה עד מאוד, והורים שנעזרו בגישה זו יכולים להעיד על ההשפעה החיובית שלה על הילדים שלהם. בין השאר, טיפול רגשי לילדים בתנועה עוזר להם לשחרר לחצים ואנרגיות, הוא עוזר במקרים של הפרעות קשב, קשיים חברתיים, זעם בלתי נשלט וקשיים רגשיים ומנטליים אחרים.

אז אם גם אתם מבחינים בקשיים ספציפיים אצל הילדים שלכם, או קולטים רמזים דקים לקשיים כלשהם, כדאי לנסות את שיטת הטיפול בתנועה.