הכל על מלגזות

מלגזות הינן רכב עבודה המשמש מגוון רחב של ענפים בעולם העבודה: החל ממחסנים, נמלים, שדות תעופה, מפעלים שונים ועוד. מדובר על רכב עבודה שמסייע בעיקר לשינוע של מטען ממקום למקום בצורה מהירה ונוחה יחסית. בעזרת המלגזה עצמה עושים שימוש כאשר לרוב המטען מונח על גבי משטחים שאותם המלגזה מרימה לאוויר ופשוט נושאת אותם.

יש היום בשוק שני סוגרים עיקריים של מלגזות, דיזל או חשמלית. ניתן להגיד כי בגדול מלגזת דיזל הינה מלגזה שבה עושים שימוש לרוב במקומות עבודה פתוחים, לאור לרוב הרעש הרב שהיא עושה וכן בגלל שיש למלגזה שכזאת יכולה לנשיאה טובה יותר מאשר למלגזת דיזל והיכולת הנסיעה שלה היא טובה יותר.

באשר לסוג השני של המלגזות, החשמליות, אלו מלגזות שקטות יותר לרוב והן משמשות בעיקר לעבודה במקומות סגורים כדוגמת מחסנים מקורים שכן הן לא מרעישות וכן הן גם לא פולטות עשן . היתרון הגדול שלהן שהן מאוד שקטות יחסית וכן אין ממש צורך לטפל במנוע שלהן כפי שקורה במלגזות דיזל.

איפה קונים?

ובכן, מלגזות הן בדיוק כמו רכב ויש כמה חברות עיקריות ומובילות שמייצרות אותן. כל בעל עסק שזקוק למלגזות כדאי שיעשה סקר שוק ויבדוק מהי המלגזה שהכי מתאימה לעסק שלו. חשוב לציין כי קיים גם סוג מלגזות של הנקראת מלגזת אדם שמשמשת למקומות קטנים יותר כדוגמת רשתות מזון וזוהי מלגזה לא ממונעת שמובלת פשוט על ידי האדם שמשתמש בה.

באשר לחברות שמייצרות את המלגזות ניתן למצוא חברות כדוגמת טויוטה היפנית או חברות כדוגמת קאטרפילר האמריקאית שהינן חברות מובילות בכל קנה מידה. לחברות הללו לרוב יש סוכניות בארץ אליהן ניתן לפנות. אם אתן מעוניינים במלגזות שהינן מיד שנייה, יש סוכניות וחברות שמוכרות גם את המלגזות הללו.

מה כדאי?

ובכן, מלגזה כפי שציינו היא רכב או כלי עבודה לכל דבר. לדוגמא, אם יש ברשותכם חנות גדולה למכירת ציוד משרדי, אין ממש צורך לקנות מלגזת דיזל, שכן כפי שציינו היא עושה רעש רב, וכן לרוב יש קושי בלעבור איתה במעברים צרים. במקרה הזה, לדוגמא מלגזת אדם תהיה קשה יותר.

במידה ואתם זקוקים למלגזה ממונעת, ראשית אתם צריכים לחשוב מהו משקל הסחורה אותה המלגזה צריכה לשאת, שכן מלגזת דיזל יכולה להרים לרוב משקל כבד יותר מאשר מלגזה חשמלית. אך שוב, במידה ומדובר על עבודה בחלל סגור, מלגזה חשמלית תהיה עדיפה יותר וברוב המקרים גם חסכונית יותר מבחינה כלכלית.

אם נסכם זאת, כאשר מדובר במלגזות מדובר על עולם ומלואו. ואם אתם זקוקים להשתמש במלגזה בעסק שלכם, רצוי מאוד כי תעשו בדיקה מקיפה של איזה מלגזה הכי תתאים לכם, תתייעצו עם הסוכנויות והחברות המתאימות, כך שבסופו של דבר אם תחליטו לרכוש מלגזה (או יותר) תדעו שרכשתם את מה שהכי מתאים לעסק שלכם.


כתיבת תגובה