הלשכה להכוונת חיילים משוחררים אחרי צבא

חשש גדול שליווה אותי בעת השחרור משירות צבאי נבע מכך שלא הגעתי להבנה להיכן הולכים מכאן?! הלוא בעת שאנו גומרים את התיכון וצה"ל אנחנו כביכול הופכים למבוגרים אחראיים, שעתה עליהם לקחת אחריות בכול הנוגע להמשך דרכם ואף להחליט ממה להתפרנס מכאן והלאה…

אמת, החברה והמשפחה דורשת שאנו נדע עד מהרה מי אנחנו. אולם בפועל, ממש לא טריוויאלי לגבש הכרעה כזו מהותית וברת משמעות. בדיוק בגלל זה, החלטתי לקחת פסק זמן קצר ולשקול את הברירות שפתוחות בפניי, לדוגמה מציאת פרנסה בחו"ל והרשמה לקורס.

עבודה מועדפת בחקלאות

א"כ, לאחר התחבטות קשה הבנתי שמומלץ לי קודם כל לשוחח עם יועצים מקצועיים שיודעים הכיצד לתת ייעוץ לחיילים משוחררים. הרי, אלו בעלי מקצוע שמעניקים עזרה למתלבטים כמוני כול יום. ע"כ, יש לאל ידם להשוות השקפה ראויה שתניח לי לדעת מהו הכיוון שלי.

אמת ויציב, ההכוון המקצועי הוביל אותי לקלוט החלטות רבות: ראשית הסקתי שבכדי להתקדם כהלכה עלי ראשית לעשות כסף שבשיתוף עם המענקי השחרור יעניק לי אופציה להתחיל דרכי. כמו גם, הסקתי שבפאזה הזו כדאי גם לראות עולם. ע"כ, התחלתי לתור אחר מקור שיעניק לי אופציה לעבוד ולכייף גם יחד.

מציאת עבודה אחרי הצבא

בשנים האחרונות, יש אינספור עבודות לצעירים אחרי צבא. כמו לדוגמא – עבודה בדרום באין ספור תחומים כגון צוות בידור. יחד עם זאת, אין זו בעיה למצוא משרות באירופה באינספור תחומים כגון מכירת ציורים, שמירה על ילדים ועוד. לפי זה, התחלתי לבדוק מגוון יעדים שאליהם כדאי לטוס. לשמחתי מצאתי הרבה משרות לדוגמה משרות ברומא ובקנדה. גיבשתי מסקנה לאיפה לנסוע והיכן לעבוד בעזרתם של אנשי המקצוע והתחלתי בהרפתקה שלי.

הערך הנוסף שעומד מאחורי המקומות האלה הינו האופציה לעבוד ולבלות כאחד, לצפות במקומות יפים וגם לחסוך כסף. בנוסף לכך, קיבלתי החלטה לחתום תקופת העבודה באירופה באמצעות טיול מוצ'ילות כייפי וארוך.

ללמוד אחרי השחרור מצה"ל

בסיום התקופה מעבר לים הגעתי למסקנה שזוהי העת להשתלב בעולם הבוגרים. אלא שע"מ להצטיין בכך מומלץ ראשית לקבל החלטה לאיזה ענף עיסוק בכלל רוצים להיכנס. בהתאמה לכך, אפשר להחליט לאיזה קורסים להירשם. אך בכדי להתקבל אל חוג הלימודים הרצוי יש למלא את כל תנאי ההרשמה, לעשות מחדש בחינות לדוגמה באנגלית ולעבור בחינות קבלה עם תוצאה מספקת.

אבל כצפוי ההבנה במה להשתלב כל החיים היא לא קלה וודאי עשויה לבלבל את כולנו. על כן, מומלץ מאוד לשוחח עם יועץ לימודים מוסמך, שיש באפשרותו לתת לכם סיוע מוצלח ומכוון מטרה. לגביי, הפגישה הזאת סייעה לי להבין דברים חשובים והן הכירה לי דרכים נוספות, מעניינות ומלהיבות שממש לא נחשפתי אליהן.

רוצים להכיר יותר את מיני האפשרויות שמחכות לכם? צריכים סיוע וייעוץ מקצועי? הקליקו ותקראו ב-הלשכה להכוונת חיילים משוחררים וקבלו מענה מהיר.

כתיבת תגובה