הקמת חנות וירטואלית באינטרנט בדרך המלך

איך בונים חנות וירטואלית באינטרנט בצורה נכונה?

המטרה העיקרית של כל חנות וירטואלית באינטרנט היא למקסם את המכירות ממנה. לשם כך, יש לשפר בחנות את החשיפות ואת ההמרות. שיפור החשיפות מתבטא בשיווק שמגדיל את החשיפה לאתר ממנועי החיפוש. שיפור ההמרות מתבטא בשיפור חוויית המשתמש באתר שמגדילה את אחוז הרוכשים. בדיוק כמו חנות פיזית, בסוף מה שקובע זה כמה מוצרים ושירותים החנות מכרה ואיזה רווח היא יצרה לבית העסק.

זו הסיבה שצריך להקפיד על בניית חנות וירטואלית מקוונת בצורה נכונה. כלומר, עצם העובדה שאנחנו רוצים להקים חנות באינטרנט אינו מספיק. אנחנו צריכים לדעת איך לבנות חנות בצורה נכונה על מנת שהיא תממש את המטרות שלנו. רק כך אנחנו באמת נוכל להפיק ממנה תועלת ולהגיע לתוצאות שהצגנו בתחילת המאמר.

לפני שנסביר על בניית חנות וירטואלית באינטרנט בצורה נכונה, חשוב לציין נקודה אחת בסיסית ועיקרית. בשביל לבנות חנות באינטרנט עלינו להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בכך. נכון שאנחנו מכירים הכי טוב את העסק שלנו, וייתכן מאוד שיש לנו את הכלים והידע להקים חנות וירטואלית בעצמנו. עם זאת, מוטב שנשאיר זאת לידי אנשי מקצוע שיש להם ניסיון וידע בתחום. רק כך אנחנו נוכל להקים חנות שבאמת תענה על הצרכים שלנו בצורה מלאה.

איך בונים חנות באינטרנט?

שלב ראשון

יש צורך לאפיין את העסק ולאפיין את החנות שאנחנו רוצים להקים. כלומר, מי שבונה עבורנו את החנות, צריך:

  • ללמוד על העסק שלנו: מה בדיוק אנחנו מוכרים, באילו מוצרים ושירותים מדובר
  • איך אפשר לחלק אותם על פי קטגוריות ומחלקות
  • איך אפשר להציג אותם לקהל הגולשים

כל פרט, קטן וגדול, יכול לעזור לאפיון נכון של המוצר אותו אנחנו מבקשים שהוא ייצר עבורנו.

הדבר נכון גם בהקשר של איך לגשת לבניית החנות ואיך לאפשר לגולשים להשתמש בה. כלומר, איך נבנה את החנות באופן כזה שכל גולש שייכנס אליה, יוכל ליהנות ממנה ולמצוא בה את מה שהוא מחפש.

שלב שני

צריך לדעת איך לבנות מערכת שתאפשר לגולשים למצוא את מוצרים בצורה מהירה ופשוטה. מי שנכנס לחנות וירטואלית, בכל תחום שהוא, יכול בוודאי לראות שבכל חנות יש מערכת חיפוש עם פרמטרים מוגדרים. כך ישנה אפשרות לצמצם ולמקד את החיפוש.

למשל, אם אנחנו מוכרים מחשבים, אז המערכת צריכה לאפשר לגולשים למצוא את המחשב הרלוונטי מבחינתם. בין אם זה על פי חברה, סוג מעבד, זיכרון, גודל מסך ועוד. כל פרט שניתן לאפיין ולקטלג, כך שהגולש יוכל למצוא את המוצרים הרלוונטיים בקלות.

שלב שלישי

אנחנו צריכים לדעת איך לעצב את החנות בשביל שיהיה נעים ונוח לגלוש בה. הדבר נכון לגבי פונטים, צבעים, כפתורים, טקסטים, תמונות, סרטונים וכל דבר אחר. חווית הגלישה תשפיע על חווית הקנייה.

שלב רביעי

בשביל שהחנות תענה על הצרכים של הגולשים, אזי שהיא צריכה לספק מידע ברור על המוצרים והשירותים. אחד היתרונות הבולטים של חנויות וירטואליות, זו היכולת לספק מידע רב ככל שניתן וככל שרוצים על כל מוצר ושירות. המידע יכול להיות טקסטואלי וכן להיות מלווה בתמונות וסרטונים למען הבהירות.

שלב חמישי

אנחנו צריכים לחבר את האתר למערכת סליקה של כרטיסי אשראי, להשתמש באלמנטים לאבטחת המידע. כך הגולש יכול לבצע את הרכישה בצורה בטוחה, ללא שום בעיה. חשוב שאנחנו נספק לכל לקוח מידע שלם על ההזמנה שהוא מתכוון לבצע לפני שהוא משלם עבורה. אחרי שהוא ישלם, עלינו לשלוח לו מייל עם כל המידע אודות הרכישה, כולל מועד הגעה משוער.

חשוב להדגיש גם כי בכל בניית חנות אינטרנטית צריך החנות להציג לגולשים את כל המידע על תנאי רכישה, כולל אפשרויות החזר של מוצרים ועוד. נקודה נוספת שאנחנו צריכים לשים לב אליה היא, לייצר ללקוח אפשרות לפנות אלינו ישירות, בין אם זה דרך האתר או בטלפון.

קידום חנות וירטואלית בגוגל

מעבר לכל מה שציינו, חשוב שהחנות תיבנה באופן כזה שיהיה ניתן לקדם אותה בגוגל. כמובן, יש להקפיד על תהליך קידום אפקטיבי, בין אם זה באופן אורגני ובין אם זה באופן ממומן. זאת כדי שנוכל לייצר חשיפה אופטימאלית לחנות ולמשוך אליה כמה שיותר גולשים.

כתיבת תגובה