הקשר בין מזרון ואיכות השינה

השינה שלנו מושפעת מגורמים רבים, המורכבים מאלמנטים נפשיים ופיזיים, פנימיים וחיצוניים. שינה היא מנגנון מורכב שעדיין לא לגמרי ברור לנו ולחוקרים מהמובילים בעולם. עם זאת, דבר אחד ברור ומוכח מעל לכל ספק – איכות השינה משפיעה על התפקוד והביצועים שלנו לאורך זמן. חוסר מצטבר בשינה איכותית יתבטא בסימנים נפשיים ופיזיים, כגון כאבים, דכדוך ועוד. אנחנו לא יכולים לשלוט בכל הגורמים המשפיעים על השינה שלנו, אבל אנחנו בהחלטט יכולים להתייחס לחלק מהם. מזרון שעליו אנו ישנים הוא אחד מגורמים אלה. לא מעט מחקרים מצאו קשר ישיר בין מזרון ואיכות השינה שלנו. במקרים רבים החלפת או תיקון של מזרון הביאו לשיפור בשינה ובבריאות של האדם.

הקשר בין מזרון והפרעות שינה

למזרון יש השפעה גדולה מאוד על הקלות שאנו נרדמים, על משך השינה ועל התעוררויות בלילה. ברגע שאנו ישנים על מזרון שאינו מתאים או נוח לנו זה ישפיע גם על זוויות ומנחי הגוף שלנו. בין אם ישנים על מזרון זוגי או יחיד להתאמה שלהם לצרכינו ולמבנה הגוף שלנו יש השפעה קריטית על איכות השינה. באילו אופנים המזרון יכול להשפיע על השינה שלנו?

  • מזרון לא יציב – חוסר יציבות של מזרון במיטה זוגית יגרום לנו לחוש ללא הרף את תנודות ותזוזות בני הזוג. תזוזות בני הזוג נמצאו כאחת הסיבות הנפוצות ביותר לקושי להירדם ולהתעוררויות בלילה.
  • כיסוי שאינו נושם – כיסוי מזרון אוורירי ונושם חיוני לנידוף ריחות גוף במהלך הלילה. כיסוי מבד באיכות ירודה יכלא את ריחות הזיעה ויתבטא בריחות לא נעימים באזור המיטה שיקשו על הירדמות.
  • חלוקת משקל לא טובה – במידת ובמזרון אין מספיק קפיצים חלוקת המשקל לא תהיה טובה. חלוקת המשקל לא טובה גורמת לתחושה של מזרון רך מדי או במקרים הפוכים קשה מדי. כל אלה מקשים עלינו למצוא תנוחה טובה ומתבטאים בכאבי גוף במהלך הלילה ובמהלך היום.

בחנויות ובמחסני מזונים קיימים דגמים שונים ורבים אשר יכולים להעניק מענה מותאם יותר לצרכינו ולהבי לשיפור משמעותי באיכות החיים בכלל ובאיכות השינה בפרט.

כיצד חוסר שינה משפיע על התפקוד שלנו במהלך היום?

מחסור מצטבר של שינה לאורך זמן יתבטא בסימנים וסימפטומים גופניים ונפשיים ויתבטא בתפקוד ובהישגים שלנו בתחומים שונים של החיים. במהלך הלילה הגוף מנקה, משקם ומטפל בעצמו. המוח שלנו מקבל את המנוחה הדרושה לו. כל אלה חשובים לבריאות הפיזית והמנטלית שלנו. במחסור שינה מתמשך נראה תופעות כגון עייפות, חוסר מוטיבציה, עצבנות, אימפולסיביות, חוסר ריכוז, כאבי גוף, כאבי פרקים, קושי בקבלת החלטה, שיקול דעת מוטעה, ירידה בחשק המיני ובמצב הרוח, סחרחורות, בעיות ראייה, ועוד.

כיצד יודעים איזה מזרון כדאי לנו לבחור?

לכולנו מבנה גוף, הרגלים, מנחי שינה והעדפות אישיות שונות. מכאן שאין מזרון אחד שמתאים לכולם. בדיוק כמו בבחירת נעליים, כל אחד צריך לבחור את מה שהכי נוח ומתאים לו. על מנת לקבל בדיוק את מה שאתם רוצים מומלץ להגיע לחנויות ולבדוק את המזרונים באופן אישי כדי להיות בטוחים שמה שבחרתם אכן נכון עבורכם. לרוב לא מספיק רק לגעת או לשבת על מזרן כדי לדעת אם הוא מתאים ונכון עבורכם. מומלץ לשכב עליו במשך מספר דקות כדי לקבל תחושה והרגשה טובים יותר של המוצר המוצע. אם המזון לא היה נוח לכם, לחץ בצורה לא נעימה, גרם לתחושת נימולות, הירדמות של גפיים או אם היה לכם קשה לקום ממנו – הרי שדגם זה לא בשבילכם. תחת כותרת של מזרון אורטופדי מסתתרים דגמים שונים בעלי תכונות שונות. בתור המלצה כללית, מומלץ לבחור במזרון שאינו רך מדי ואינו קשה מדי, על מנת לאפשר תמיכה ופיזור נכון של משקל הגוף. לגבי שאר המשתנים מומלץ להתאים לפיי אזור גיאוגרפי, מזג האוויר, מנח שינה מועדף והעדפות אישיות.

כתיבת תגובה