הרשמה פסיכומטרי – איפה אתה נמצא?

חסר לכם פסיכומטרי? איך תתקבלו ללימודים אקדמאיים?

נכון לומר כי בזמנים אלה, הוצאת בגרות מלאה אינה חובה למציאת עבודה טובה, ובעיקרון לא ממש מהווה אינדיקציה על מנת משכל, אבל עדיין רצוי שהציונים שלכם יהיו טובים, מפני שהדבר מהווה עניין טרביאלי בקוה"ח, ולעיתים חובה בכדי להצליח להתקבל ללימודי תואר ספציפי כלשהו. רוצים לדעת יותר על המרכז הארצי לבחינות פסיכומטרי? קיראו עד הסוף.

איך בכלל עושים זאת?

ככל שתתנו לזמן לעבור לאחר שסיימתם בי"ס – ככה יהיה לכם קשה יותר לחזור להשלים בגרויות. לפיכך, רצוי להתחיל בשלב מוקדם. תוכלו למצוא המון מוסדות שאפשר להירשם אליהם. מידע נוסף על מוסדות אלה אפשר לקבל בקלות בגוגל וכד'. במידה ואתם חיילים, או השתחררתם לא מזמן, תוכלו לקבל הרבה הנחות על שיפור בגרויות.

מוטב שתפנימו שאתם כבר לא בבי"ס, לפיכך, התייחסו לכל הנושא באופן רציני ותפסיקו להתנהג כמו תיכוניסטים; בשלב זה, כשאתם חושבים שאתם יודעים את כל אשר תעדיפו לעשות בעתיד, והשגתם קצת יותר מידע על נושא ספציפי.

מה אתם אומרים על פסיכומטרי?

בחינה פסיכומטרית נערכת באופן שונה בתכלית מהמבנה של מבחני הבגרות. למבחנים הפסיכומטרים יש יותר חשיבות מאשר ציוני מבחני הבגרות, מה גם שהפסיכומטרי עצמו קשה יותר לרוב הנבחנים, אף על פי שהמבחן הפסיכומטרי לא מעיד על האינטליגנציה שלכם. ציון הבחינה הפסיכומטרית בא לבדוק את איך אתם מתפקדים תחת לחץ, את הזכרון לטווח הקצר ואת הפוקוס שלכם.

אפילו אם השגתם ציון לא מספק בפעם הראשונה – זו לא אינדיקציה לכך שאתם לא חכמים , רק שפשוט הפעם זה לא הסתדר; כמו טסט על אוטו, מעטים מצליחים להוציא מעצמם את המקסימום ולהוציא תוצאה מכובדת בתחילת הדרך. בכל מקרה תוכלו לגשם למועדים נוספים, במידה ומתאפשר לכם מבחינת כסף וכוח רצון לגשת לעוד מבחן. את הציון הגבוה יותר שיתקבל – יזכרו לכם שבע שנים.

בנקודה הזו, כשקיבלתם קצת אינפורמציה בתחום הרשמה פסיכומטרי, ואם יש לכם מושג מה אתם רוצים ללמוד ואיזה עיסוק תרצו לעצמכם, עכשיו זה הזמן להשתמש בידע הזה לטובתכם האישית: התחילו את אחד הקורסים, עשו את המקסימום, וגירמו לכולם לקנא!

כתיבת תגובה