חופשה בירושלים – מסע אל העיר הקדושה

קודם כל, כשמתכננים טיול לירושלים יש מגוון דברים שכדאי לחשוב אודותיהם עוד לפני. הדברים המהותיים הם מסלול הסיור, מתי באים לעיר ובאיזה אתרים חושבים לבקר. אחרי שעשיתם את הסדר הזה אפשרי להתחיל לארגן את ימי הסיור.

כשמתכננים חופשה בירושלים , אחרי שבודקים את מסלול הטיול, במידה ולא באים עם רכב , כדאי לבחון ולבחור בבתי מלון הנמצאים במרכז העיר שיוכלו להקל עליכם את ההגעה מאתר לאתר. מצויים בתי מלון ממש מרכזיים שמהם אפשרי להגיע ללא קושי לרכבת הנמצאת בירושלים ועוברת מנקודה למקום.

עיקרה של חופשה בירושלים היא סביב אזורים עתיקים, האתרים המרכזיים שמבקרים בהם בדרך כלל הם ככל הנראה העיר העתיקה, בה אפשרי לטייל בין סמטאות העיר ובוודאי הכותל המערבי. אלו הם האתרים החשובים בהם מבקרים כש מגיעים לירושלים. חשוב לברר באתרי הרשת השונים את דרכי ההגעה בתחבורה ציבורית וגם האם מתקיימים אירועים בלתי שגרתיים היכולים להגביל את הביקור באתרים האלו.

אטרקציה אחרת שקיימת למבקרים בירושלים הנה הסיורים הליליים המבוקשים ברחבי העיר כולה ובעיר הישנה בפרט. בסיורים האלה אפשרי לראות את ירושלים בחושך, עם מבחר האורות יוצאי הדופן שלה ואלו הם בדרך כלל סיורים "שובים" מאוד ומעניינים.

כמו כן, בירושלים מצויים מגוון מוזיאונים מומלצים, שכל ישראלי מוכרח להיות בתוכם לכל הפחות פעם אחת בחייו. בדרך כלל, במסגרת הטיולים מטעם בתי הספר היסודיים או אולי העל יסודיים, מבקרים הלומדים במוזיאונים המהותיים של ירושלים ועושים סיור בעיר המרתקת ובאתרים הבולטים שיש בה. בין המוזיאונים ניתן למצוא את מוזאון ישראל בתוכו נמצאות מבחר יצירות חשובות וחפצים היסטוריים באופן מיוחד, מלבד זאת קיים בירושלים מוזאון מדע מרתק במיוחד ובנוסף מוזאון מגדל דוד.

בירושלים, כמובן שאפשר למצוא גם קניונים שבהם ניתן לבצע מנוחה ולעשות קצת קניות, מכיוון ש אין חופשה בלי קצת קניות. הקניון הרחב ביותר הינו קניון מלחה, יחד עם זאת, בשווקים המעניינים של ירושלים, שוק העיר העתיקה ושוק מחנה יהודה , יהיה בידכם להשיג קניות פחות שגרתיות ויותר מיוחדות מאשר בקניונים ולספוג סביבה ססגונית במיוחד.

אחרי שביקרתם בעיר הקדושה, יהיה באפשרותכם להמשיך לכיוון מרכז הארץ ולהנות מהאפשרות של חופשה בתל אביב – שאף היא גדושה במבחר פעילויות ובחיי לילה תוססים.