חיתוך לייזר רק ב- Pixelim

כיצד פועל חיתוך בלייזר?

להלן נסביר כיצד פועל חיתוך בלייזר ועבור אילו חומרים ניתן להשתמש בו.

הסבר טכני על הליך חיתוך הלייזר:

חיתוך בלייזר הוא תהליך הפרדה תרמית. קרן הלייזר פוגעת במשטח החומר ומחממת אותו עד כדי התכה או אידוי מוחלט. לאחר שקרן הלייזר חדרה לחלוטין את החומר בנקודה מסוימת, מתחיל תהליך החיתוך בפועל. מערכת הלייזר עוקבת אחר הגיאומטריה שנבחרה ובמהלך תהליך זה החומר מופרד.

היתרונות של חיתוך לייזר

הסיבות העיקריות לביצוע תהליך חיתוך בטכנולוגיית לייזר הן כדלקמן:

  
מגוון חומרים: שום טכנולוגיה אחרת לא מאפשרת לך לחתוך כל כך הרבה סוגים שונים של חומרים אורגניים ואנאורגניים.
אין צורך בעיבוד אחר כך: חיתוך  בלייזר הוא תהליך הפרדת חומר שברוב המקרים אינו כולל  את הצורך בעיבוד אחר כך. הוא מסוגל לאטום את הקצוות של בדים כמו חומרים סינתטיים או שטיחים ובכך למנוע מהם להתחיל להיפרם. בהתאם לסוג החומר המעובד, הלייזר מייתר את הטיפולים כגון ריתוך מכני, התזת חול או ליטוש.
דיוק גבוה: חיתוך צורות גיאומטריות מכל סוג ברמת דיוק גבוהה. בנוסף, התוכנה המשולבת עם מצלמה, מסוגלת לקרוא את סימני הרישום ולהתאים אוטומטית את נתיב החיתוך גם במקרה של חוסר יישור, סיבוב או עיוות של הדגם המקורי.
 אין בלאי של כלים: מכונות חיתוך בלייזר אינן נתונות לבלאי ואינן דורשות תחזוקה ולכן זה מביא להפחתה בעלויות התפעול.

חיתוך בלייזר, חיתוך פלזמה, חיתוך מכני: השוואה בין ההליכים השונים

חיתוך פלזמה הוא תהליך חיתוך תרמי המשמש לעתים קרובות לחיתוך פלדה, נירוסטה ואלומיניום. בהשוואה לשימוש בלייזר, יש לטכניקה זו כמה חסרונות: בין המוזכרים לרוב ישנה איכות חיתוך נמוכה יותר, צריכת אנרגיה גבוהה יותר, היווצרות אבק ופליטת רעש. כאשר חותכים חומר מוליך חשמלי, לעומת זאת, הבחירה נופלת לרוב על חיתוך פלזמה בשל גמישותו.

עם זאת, אפילו לשימוש בלייזרים יש את היתרונות שלו על פני תהליכי חיתוך מכניים עם הסרת שבבים. יתרונות אלו כוללים עיבוד שבבי ללא מגע, עלויות כלי עבודה מופחתות, פחות זיהום וגמישות בעיבוד שבבי. כמובן, בהתאם לחומר וליישום, לכל שיטת עיבוד יש את החוזקות שלה, למשל כאשר חותכים מספר דוגמאות בערימה בו זמנית.

אילו חומרים ניתן לחתוך בלייזר?

מתכות, זכוכית אקרילית (פרספקס), פי.וי.סי, גומי, נייר, קרטון, בד, עץ. 

בבית הדפוס Pixelim מבצעים עבודות חיתוך לייזר ברמת דיוק ובאיכות גבוהה בכל צורה שתרצו. פנו אלינו עוד היום ואחד מצוות המומחים שלנו ישמח לעמוד לשירותכם. 

כתיבת תגובה