חקירות פרטיות – לחברות פרטיות

חקירות נתפסות אצלנו בדרך כלל כמנת חלקם של גופים ממשלתיים כמו שב"כ, משטרה וצבא. במקביל, קיים גם מערך שלם של חקירות פרטיות, שגם הוא לא נותר בלי עבודה. בדרך כלל אנו סבורים שמרבית התיקים של אותם משרדי חקירות זה תיקי אישות, או במלים אחרות ה"כביסה המלוכלכת" שבין בני זוג. האמת היא שאותם משרדי חקירות פרטיים מעניקים שירות חשוב למוסדות ממשלה, מוסדות פיננסיים ועורכי דין. שירות זה לא ניתן לקבל בשום מקום אחר.
חקירות ביטוח לאומי:
לצערנו הרב, ישנם לא מעט אנשים המנסים (ואף מצליחים) לקבל כסף מביטוח לאומי, מבלי שהם באמת עומדים בקריטריונים הדרושים. בגלל אנשים כאלו, נזקקים אחרים מתקשים לקבל קצבה. לאחרונה פורסם מקרה שבו עובד זר טען שנפגע בתאונת עבודה. המוסד לביטוח לאומי הרגיש שלא הכול תקין בסיפור שלו ושל עורך הדין שלו ופנה למשרד חקירות לצורך ביצוע חקירה פרטית.
תוצאות החקירה חשפו כי העובד הזר בריא לחלוטין ואינו זכאי לקבל קצבת נכות. חקירות מסוג זה מגינות על תקציב הרווחה הלאומי מפני הונאות של אנשים לא הגונים שלוקחים את לחמם של האנשים המסכנים ביותר באוכלוסייה.
חקירות של חברות ביטוח:
כשאתם מגישים תביעה לחברת ביטוח, אתם עוברים 7 מדורי גיהינום עד שאתם רואים את הכסף. זה נורא מעצבן, אך יש לכך סיבה טובה. לקוחות רבים מנסים לקחת מחברות הביטוח את מה שלא מגיע להם. כך למשל, רכב שנפגע בתאונת דרכים ומפעילים עליו ביטוח צד ג' (כלומר בעל הרכב שנפגע לא משלם על התיקון), אז בעל הרכב שנפגע מנסה להכניס לעלות התיקון גם שריטוט ישנות. חברות הביטוח מודעות לכך, ולכן כל תיק נבדק בשבע עיניים וזה כמובן גורם לעיכובים משמעותיים בהתקדמות התיקים.
בתביעות משמעותיות יותר הרבה פעמים מעורב משרד חקירות פרטי, זאת כדי לוודא שהתובע אכן דובר אמת. חלק נכבד מהחקירות הללו מסתיים בהוכחה לניסיון הונאה. כל ניסיון כזה מקשה על אנשים ישרים לקבל את המגיע להם ולכן חשוב לתפוס את הנוכלים.
חקירות פרטיות של מעסיקים:
לא אחת מעבידים מרגישים שעובדיהם מרמים אותם. זה יכול להיות חוסר קבוע בקופה בסופר או הונאות ענק בחברות גדולות. לצערנו, קוראים מקרים בהם מנהלים בכירים, שזוכים במשכורות עתק, מועלים באמונם של בעלי החברה וגונבים כספים. מעילות מסוג זה עולות לחברה כסף רב וקשה מאוד לעלות על הבעיה.
הרבה פעמים כשמתעורר חשש למעילה בסדר גודל משמעותי, בודקים זאת על ידי פנייה למשרד חקירות פרטי. החקירה תתבצע בצורה דיסקרטית, ואם יתקבלו הוכחות, יהיה אפשר לפעול מול הפושע. כמו כן אפשר לבקש בדיקת פוליגרף מחברת החקירות.
חקירות פרטיות משלימות ולא סותרות את עבודת המשטרה. חוקרים פרטיים הם אנשים מנוסים מאוד ומבצעים את העבודה בצורה חסויה, בלי לגרום נזקים ללקוח שלהם. חוקר פרטי יפעל המקומות שבהם המשטרה לא יכולה לפעול, הדוגמה הבולטת ביותר זה חקירות הונאה.

חקירות פרטיות משלימות ולא סותרות את עבודת המשטרה. חוקרים פרטיים הם אנשים מנוסים מאוד ומבצעים את העבודה בצורה חסויה, בלי לגרום נזקים ללקוח שלהם. חוקר פרטי יפעל המקומות שבהם המשטרה לא יכולה לפעול, הדוגמה הבולטת ביותר זה חקירות הונאה.

כתיבת תגובה