טיסות לחו"ל – אפשר גם ברגע האחרון

מאז ומעולם טיסות לחו"ל היו נחוצות עבורנו, אם בשביל לבקר קרובי משפחה קרובים או רחוקים שגרים בחוץ לארץ ואם רק בשביל לקחת קצת חופש מהמונוטוניות ולבלות בדרך מעט אחרת במדינה אחרת.

לפני זמן מסויים היה צריך להיחתם הסכם "שמיים פתוחים", והוא היה מוריד מחירים של טיסות לחו"ל באופן משמעותי. לדאבוננו, אולם לא לצערן של חברות התעופה, ההסכם לא נחתם והמחירים נשארו כמו שהיו תמיד. אולם, על אף הכל, ניתן למצוא טיסות אל יעדים כאלה ואחרים ברחבי אירופה במחירים אטרקטיביים מאוד, הכל תלוי במידת הספונטניות שלכם ובמידת הגמישות של לוח הזמנים שלכם.

מעוניינים לטוס למינכן, אחת הערים הכי גדולות בגרמניה? אין שום בעיה. תופתעו לדעת שדווקא החודש הזה התעריפים של טיסות למינכן נמוכים יותר מהמון יעדים אחרים ברחבי אירופה, וזה נכון אף לגבי חבילות הנופש. ככל הנראה, התעריפים הנמוכים הם תוצאה של ביקוש קטן יותר בחודש הזה, ומשום כך מי שלא מפריע לו מתקופת שפל של תיירות ונופש במינכן, מרוויח בגדול.

תוכלו לברר לגבי מחירי טיסות לגרמניה ומקומות נוספים באתרים של הדקה התשעים כמה ימים או שבועות לפני המועד שבו אתם מעוניינים לטוס וכשהטיסות הן אך ורק בגדר תכנון, וכך תוכלו להעריך כמה כסף תצטרכו כדי לבלות באחת מהמדינות הכי נחשקות ברחבי אירופה, או ביותר ממדינה אחת.

במידה ויש לכם לו"ז יחסית גמיש, תוכלו לנסוע לנופש במחירים נמוכים עוד יותר, מפני שתוכלו לרכוש את חבילות הנופש במחיר של הרגע האחרון, ומשום כך תשלמו פחות. מי שלוח הזמנים שלו לא ממש גמיש, ישלם מעט יותר, אך בכל זאת ירוויח לעומת כל אלה שהזמינו טיסות וחבילות מבעוד מועד מראש.

בעצם, יש סיבה לשמות "הרגע האחרון" ו"הדקה התשעים", כי אלה פונים בפרט לכל מי שאורח החיים שלו פחות תובעני ולכל מי שאין לו המון מחויבויות שהוא לא מסוגל לצאת מהן. עם המחירים של שני אלה, ניתן לטוס ולנפוש במחירים הרבה יותר נמוכים, ולא רק בזמן של שפל תיירותי; גם בזמן השיא, ישנם מחירים נמוכים יותר, ביחס למחיר הממוצע.

לצד מחירים של הרגע האחרון, שלא היו בשוק עד לפני עשור או עשרים שנה, אחד הדברים הנוחים ביותר שהומצאו בעידן האחרון בכל מה שקשור לנופשים טיסות הוא כרטיסי הטיסה האלקטרוניים, כלומר כרטיסי טיסה ששולחים לנו דרך האימייל. זוהי שיטה מאוד נוחה, כי כל מה שצריך לעשות הוא להדפיס את כרטיס הטיסה ולקחת אותו אל שדה התעופה, וכבר אין צורך לחכות בתור בשביל לקבל את הכרטיס.