ייעוץ זוגי וההתמודדות עם אובדן במשפחה

ייעוץ זוגי בא לתת מענה במצבי אובדן

ייעוץ זוגי בא להתמודד עם אובדן של אדם קרוב המערער את המערכת המשפחתית. הידיעה שלא ניתן לפגוש את אותו אדם יקר עלולה ליצור תחושת כאב אישית. במקרה של אובדן ההורים, ייעוץ זוגי מזהה את הכאב אצל בן הזוג שאביו או אימו נפטרו. נוצר כאן קושי כפול עבור בן הזוג. מצד אחד הוא מתמודד עם הכאב האישי המלווה אותו, מנגד הוא אמור להיות חזק. במידת מה מנותק מהכאב שלו, כדי לתמוך בקושי של ילדיו, שהם הנכדים, המתקשים לעכל את הידיעה שלא יראו שוב את הסבא היקר להם. ייעוץ זוגי מזהה את הקונפליקט האישי אצל אותו הורה ובא לתמוך ביכולתו לעזור לעצמו ולילדיו.

ייעוץ זוגי בא ליצור יכולת תמיכה אצל ההורה

תמיכה מוצלחת עבור הילדים במקרה בו סבא נפטר, היא זאת שמגיעה מההורים. יועץ זוגי מדגיש את הקושי של הילד הדואג לעצמו ולהוריו. השאלה הטבעית שתגיע מימנו, האם גם אימא ואבא ימותו. לעיתים השאלה הזאת תאמר בצורה גלויה. טיפול זוגי יברר את אופן התגובה אצל אותו הורה. לעיתים מתוך חוסר יכולת להתמודד עם המצב תגיע תשובה מצד ההורים "אימא ואבא בסדר ושום דבר לא יקרה לנו, אימא ואבא תמיד יהיו איתך ואף פעם לא יעזבו אותך". הילד שזה עתה חווה אובדן של אותו סבא יקר, יתקשה להאמין להבטחה של אותו הורה. ייעוץ זוגי ידגיש כי צלילי הפחד האישיים אצל ההורה והרתיעה שלו מלענות תשובה ברורה וכנה עלולים להחמיר את מצבו של הילד. עזרה מגורם חיצוני עבור הילד עלולה להתמוסס במפגש של הילד עם ההורה. מטפל זוגי יעודד את ההורים לתמוך בילד מול הקושי האישי. לשם כך צריכה להתרחש אצל ההורה פעולת השלמה וקבלה. הורה אשר מקרין תחושת ביטחון ושלמות לתוך הילד במצבים אלו, יוכל ביתר קלות לעזור לילד להירגע ולחזור לחיי השגרה.

ייעוץ זוגי עוזר למצוא דרכים לחיזוק ההורים

ייעוץ זוגי מתאר בפני ההורים את נושא האבל ואת האפשרויות לקבל את הנוכחות הטבעית של המוות כחלק מהחיים. נחוצה קבלת ארעיות החיים והידיעה שהאפשרות לחיות איננה מובטחת לנו. מנגד, ייעוץ זוגי בא להדגיש את הצורך לקבל את הרצון לחיות וליהנות מחיי היום יום. אלו דברים שתלויים במעשים של ההורים והדרך שהם מובילים את המשפחה. אימון זוגי מדגיש בפני ההורים כי הכניעה לפחד, מייצרת אצלם בבית תחושת חרדה קיומית. כשזה קורה החיים מאבדים מעוצמתם בעוד שהפחד מרחף בבית ומקטין את יכולתם ליהנות מכל השפע והטוב שהחיים מזמנים עבורם. יעוץ זוגי מבקש מההורים לגייס את האמונה שלהם כדי שיוכלו להתחזק בעצמם ולעודד את ילדיהם.

ייעוץ זוגי מדגיש חשיבות התמיכה מצד בן זוג שלא עבר את האובדן

ייעוץ זוגי בא לאתגר את שני בני הזוג. ייעוץ זוגי מבקש מבני הזוג ללמוד כיצד לעזור לילדיהם. עדיין בן זוג שלא חווה ישירות אובדן, יותר פנוי רגשית לתמוך בבן הזוג שחווה את האובדן. בנוסף, יותר קל לו להסביר לילדיו כיצד אפשר להתנהג ואיך לקבל את המצב. ייעוץ זוגי מעודד את האפשרות לתמוך בבן הזוג שחווה את האובדן, לעזור לו לעבור את התקופה הקשה, תוך כדי קבלת תמיכה משפחתית. התמודדות לקויה עם האובדן עלולה להוביל את המשפחה לתהליכים של ריחוק וחרדה אצל כל בני המשפחה. חשוב ליצור תמיכה משפחתית, בכדי לאפשר להורים ולילדים לעבור את התקופה הזאת בשלום.

כתיבת תגובה