ייעוץ זוגי ככלי שימושי לפתרון זוגיות במשבר

זוגות רבים בוחרים להימנע מפנייה אל ייעוץ זוגי, ככלי לפתרון בעיותיהם הזוגיות מסיבות כאלה ואחרות. חלקם נמצאים במצב רגשי ירוד עד כדי חוסר אמונה שישנו טיפול זוגי כלשהוא אשר בכוחו לסייע להם לשקם את מערכת היחסים שלהם, חלקם חוששים כי הפנייה אל יועץ זוגי תאשש את חששותיהם ותעיד על כך שעליהם להיפרד, ואילו בחלק מהמקרים קורה שאחד מבני הזוג מסרב לשתף פעולה ולפנות לקבלת ייעוץ זוגי. במאמר שלפניכם נביא לידיעת הקוראים את מהותו של הייעוץ הזוגי, המצבים בהם הוא יכול לסייע וכל אותן היתרונות שהוא מספק לבני הזוג.

מה זה ייעוץ זוגי?

ייעוץ זוגי ומשפחתי הינו טיפול זוגי הנערך בין יועץ זוגי ובין בני הזוג. מטרתו של הייעוץ הזוגי הינה לפתור אי אלו קונפליקטים וויכוחים שעולים בזוגיות, ולפעול במטרה להביא לשיפור ניכר במערכת היחסים הזוגית של בני הזוג. ייעוץ זוגי יתפרס על מספר מפגשים מצומצם יחסית (שיקבע בהתאם למצבם של בני הזוג, ונכונותם להשתתף בתהליך), ויפעל במטרה לאפיין את מצבם הרגשי והתקשורתי של שני בני הזוג. במסגרת הייעוץ הזוגי, יעלו ויצופו כל אותם דפוסי ההתנהגות היומיומיים של בני הזוג, כמו למשל דפוסי התקשורת, מאבקי הכוח, חלוקת התפקידים בניהם, ושאר עניינים אחרים אשר משפיעים על מצב מערכת היחסים של בני הזוג. את הייעוץ הזוגי ינהל יועץ זוגי מוסמך, או כמובן, יועצת זוגית מוסמכת בהתאם לבחירתם של בני הזוג ועל פי העדפתם האישית בלבד.

באילו מצבים יועץ נישואין יעיל ואפקטיבי?

ייעוץ זוגי יימצא כתועלתי במגוון מקרים רבים. למשל: ייעוץ זוגי מתאים לסייע לבני זוג השרויים במצבי משבר (כתוצאה מבגידה למשל), ומעוניינים לבחון את הסיכויים להמשך דרכם המשותפת. בנוסף, ייעוץ זוגי יימצא יעיל לטיפול במצבים בהם ישנה תחושה כי האהבה ששררה במערכת היחסים הזוגית שלהם דעכה ואולי אף נגמרה, והם חפצים לנסות "להציל" משהו לפני פנייה אל מוסד הגירושים. יתר על כן, ייעוץ זוגי מומלץ גם במקרים בהם בני זוג העומדים בפני תחילת מערכת יחסים, כמו לדוגמא: זוגות טריים, זוגות בתחילת הנישואים וכו' מעוניינים לרכוש כלים וטיפים אשר יסייעו להם להעשיר ולטפח את מערכת היחסים הזוגית שלהם. כמו כן, חשוב לדעת כי ייעוץ זוגי מתאים גם בסיטואציות בהם אחד מבני הזוג בלבד, מעוניין לקבל את הייעוץ, וחפץ לנסות ולשקם את מערכת היחסים הזוגית שלו. אז, הייעוץ הזוגי יכלול רק אותו ואת היועץ הזוגי ויתנהל בצורה קצת אחרת.

ייעוץ למשברים

לסיכומו של עניין, ראינו כי ייעוץ זוגי הינו כלי יעיל ושימושי לפתרון בעיות זוגיות, אשר באמצעותו ניתן לסייע לבני זוג רבים, השרויים במצבי משבר שונים, לשקם, לשפר, לטפח ולהעצים את מערכות היחסים הזוגיות שלהם. ובאשר לזוגות שנמנעים מפניה לייעוץ זוגי מחשש שבעיותיהם יצופו ולבסוף יומלץ להם להיפרד, הרי שהבעיות לא ייעלמו מעצמן, ומוטב לנסות לשוחח ולטפל בהן עם גורם מקצועי המוסמך לכך.

כתיבת תגובה