ייעוץ זוגי וההתמודדות עם בור ללא תחתית

בני זוג לעיתים מביאים עימם תחושת חסך שחוו במהלך ילדותם והתבגרותם. הרצון למלא חסך שהיה, לפצות על מחסור שנחווה, הינו פעולה המשולה למי שמוזג מים בחבית ללא תחתית. "מהו הבור שלך?" שאלתי אותה. "כשהייתי ילדה להורים לא היה להם זמן בשבילי, מאוד רציתי לדבר איתם והם היו עסוקים בעצמם. מגע, חיבוק לא היו בבית. יש לי בור גדול של מחסור באהבה. במשך שנים הייתי קונה לעצמי בגדים כדי למלא את הבור הזה. זה עזר לרגע, ולאחר זמן קצר חוויתי מחדש את אותו הבור". המצאותו של בור ללא תחתית הינו מתכון ליצירת התמכרות. הפיצוי יכול להיעשות באמצעות יצירת ריגושים. ישנם כאלה שיעשו זאת דרך רכישה של חפצים, בגדים. יהיו מי שיתמכרו לעבודה. לעיתים מילוי הבור ויצירת הריגוש תעשה באמצעות יצירת קשרים רומנטיים מחוץ קשר הזוגי. במקרה של בני הזוג שישבו לפני מופיעה בעיה נפוצה בקשר הזוגי. התנהלות כלכלית בזבזנית. כדי לגשת למקור הבעיה צריך להתבונן מחדש באותם אירועים שיצרו את אותו בור.

ייעוץ זוגי ואבחון ההתמכרות

בת זוג המוצאת את עצמה נהנית לרגע מחווית הקניה, ושוב שוקעת לתחושה לא טובה לאחר מספר שעות. כאשר התנהלות זו מהווה חלק נכבד מחייה האישיים, ניתן לזהות כאן נוכחות של בור ללא תחתית. ייעוץ זוגי על מנת שיצליח להתמודד עם הבעיה דורש הגדרה של נוכחות הבור הזה. במהלך ייעוץ זוגי תעשה התבוננות פנימה לתוך הבור מתוך מטרה לזהות את החסר שמייצר אותו. בת הזוג תתבקש להתבונן לזמן בו הייתה ילדה, לזהות את המחסור שהיה שם. להבין את הדרך שאותו מחסור עיצב אותה וגרם לה להתנהג במשך השנים.

ייעוץ זוגי מעודד תהליך התבגרות

אותה תחושה שנוצרה בילדות למעשה מהווה פצע שלא נרפא. למרות השנים שעברו, האדם מתנהל כמי שעדיין חסר לו דבר מה. הוא ממשיך להרגיש בדומה למה שהרגיש בילדותו. התבגרות פרושה להתבגר ולהתגבר. להתגבר על מה שהיה חסר, להתגבר על הדחף לפצות ולהתמכר לדבר שמעניק תחושת שמחה רגעית. מלחמה פנימית באותו דחף יכולה לעזור, אולם ריפוי של המחסור הינו עדיף. אותה בת זוג אשר חסר לה חום, בטחון ואהבה. יכולה לזהות את כל הדברים הטובים אשר נמצאים בחייה. את מה שהזוגיות מעניקה לה, את השמחה שנוצרת מתוך חווית ההורות שממלאת אותה. המציאות הנוכחית, זיהוי הדברים הטובים שישנם בסביבה יכול לתת לאדם את הידיעה שהוא נמצא במקום טוב. שאינו חווה כרגע מחסור. בנוסף, ייעוץ זוגי יעודד את האדם להעניק לעצמו את החם והביטחון. להקטין את הצורך לקבל זאת ממקור חיצוני. כאשר אדם הקם בבוקר, מתבונן בעצמו בהנאה, אומר כי הוא אוהב את עצמו, ומעריך את כל מה הוא עושה. פעולה שכזו יוצרת תחושת ביטחון ושלמות עצמית היכולה לבטל את נוכחות הבור בחייו.

ייעוץ זוגי וההתמודדות המשותפת

ייעוץ זוגי מעודד את בני הזוג להכיר ביכולתם לרפא זה את זו. אותו מחסור שנחווה בילדות, ניתן להביאו לתוך תהליך ייעוץ זוגי ולעודד את בני הזוג לדבר עליו. במקרה זה בת הזוג תוכל להבין ולהודות במניעים הרגשיים שדוחפים אותה לקנות. להחליט על דרכי התנהגות אחרות שיאפשרו לה ליצור התנהלות אחראית, ולהיעזר בבן הזוג ליצירת השינוי האישי. במקרה בו הבור נובע מחסך בחום, אהבה ובטחון, ניתן לעודד את בן הזוג ללמוד להעניק יותר לבת הזוג את מה שהיא צריכה. שילוב זה של התנהלות אחראית, יחד עם מילוי המחסור הבסיסי יוצרים תהליך של ריפוי אישי באמצעות ייעוץ זוגי.

כתיבת תגובה