ימי כיף וגיבוש – הסוד של התאגידים הגדולים

היום, זה נדיר למצוא עבודה, כל עבודה, ובטח עבודה במקצוע שנלמד ושאוהבים לעסוק בו. רוב האנשים, בעיקר צעירים, מתקבלים לעבודות בתאגידים גדולים, ביניהם תאגידי תקשורת, סלולר ואינטרנט.

לא נציין כאן את שמות התאגידים הגדולים, אבל נאמר שבכל אחד מהם, בלי יוצא מן הכלל, הצעירים עובדים קשה מאוד, לא משנה באיזו מחלקה הם עובדים, כיוון שהיעדים שמצפים מהם להשיג הם גבוהים.

אז איך התאגידים שומרים על המוטיבציה של העובדים? על ידי ימי כיף וגיבוש שהם שולחים אליהם את הצוותים בכל אחת מהמחלקות השונות.

היות ותנאי העבודה לא מדהימים, אם זה מבחינת שעות ואם זה מבחינת שכר שעתי וכן הלאה, רק ימי כיף וגיבוש יכולים לגרום לצעירים להישאר במקום העבודה, כי ימי כיף שכאלה גורמים לעובדים להרגיש חלק ממשפחה ולא כעובדים (או עבדים) של מישהו שהם נתינים לחסדים שלו.

יום כיף נינוח וקליל שבהם אפשר לקבל אירוח דרוזי וליהנות מאטרקציות קבוצתיות, למשל, הוא נוסחה מוצלחת. גם יום בספא הוא רעיון מצוין, הבעיה היא שיום שלם בספא עולה הרבה יותר. מה לעשות, למרות הכסף הגדול שהתאגידים עושים, הם עדיין לא ששים להוציא אפילו טיפה ממנו על יום כיף בספא בשביל אנשי מחלקה או צוות.

אם כן, שילוב של אירוח דרוזי באחד הכפרים שבקרבת מקום העבודה יחד עם טיול בשבילי הארץ ואטרקציה כמו קיאקים ובסופה על האש הוא מתכון מושלם לצוות מושלם. בתום ימי כיף וגיבוש כאלו העובדים מחדשים אנרגיות לעוד יום של עבודה, ופתאום העבודה לא נוראית כל כך, ואפילו די מהנה.

תאגידים ענקיים יותר, כדוגמת גוגל, משקיעים כספים רבים יותר על 'פינוקים' לעובדים, אבל לא כל התאגידים הם גוגל, לכן ימי הכיף קצת יותר צנועים. בכל מקרה, כל תאגיד יודע שכדי להרוויח, הוא צריך עובדים מרוצים, ועובדים יהיו מרוצים רק אם מראים להם כוונות טובות ומשקיעים כסף לטובת ההנאה האישית שלהם.

אם לכם יש עסק, גם אם זה עסק קטן, חשוב שתשקיעו גם אתם בעובדים שלכם. אם לא יום כיף מושקע, אז לפחות מתנה או בונוס.

כתיבת תגובה