ירידה במשקל- אמת המידה

מכיוון שהעיסוק סביב המראה החיצוני אינו פוסק לרגע, עשויים האנשים אשר באמת סובלים מהשמנה לחוש רע ביותר. רבים מהם מנסים לבצע דיאטות כאסח שונות. מדובר על דיאטות קיצוניות  אשר כוללות (למשל) אכילה של סוג מזון יחידי כמו כרוב, מרק, אורז ועוד.

מכיוון שמדובר על דיאטות קיצוניות, אשר אינן מספקות לגוף את צרכיו הבסיסיים, לא ניתן לדבוק ולהצליח בהן. במידה ואכן הצליח האדם להשיל מספר קילוגרמים ממשקלו, סביר להניח כי הם ישובו אליו במהרה. הדבר עשוי לגרום לתסכול רב.בכדי לבצע ירידה במשקל בצורה נכונה, יש לספק לגוף את צרכיו התזונתיים. בצורה זו לא ייכנס הגוף למצב מצוקה ויוכל להתמיד בדרכו ולשמור על ההישג.

ביצוען של דיאטות קיצוניות, פעם אחר פעם עלולה לגרום לאדם להרגיש חסר אמונה. כתוצאה מכך, הוא עלול להתייאש ולהרים ידיים. כמו כן, מדובר על ציפייה לא הגיונית- שכן לא ניתן לרדת כמות קילוגרמים רבה שכזו בזמן כה קצר. הפער בין הפנטזיה – בין הרצוי אל המצוי, עשוי אף הוא לגרום לתחושת תסכול, חוסר יכולת וחוסר ביטחון. בכדי לבצע את התהליך בצורה נכונה, יש ללכת על שביל האמצע – להבין כי הדבר ייקח זמן, כי התהליך לא יהיה קל ולהתמלא בסבלנות, נחישות, התמדה ואמונה עצמית. רק בצורה זו ניתן יהיה לבצע את התהליך ולשמור על התוצאות.

ירידה במשקל- לשמור על האמצע

בעיה הפוכה מבעיית משקל עודף, הינה בעיית חוסר משקל. מצב זה הינו מסוכן ביותר מכיוון שהגוף אינו מקבל את הרכיבים התזונתיים אשר נחוצים לו. במצב זה עלולה המערכת החיסונית להיחלש והגוף עשוי לחלות במגוון מחלות מכיוון שהוא חסר הגנה. כמו כן, עשוי אותו האדם אשר סובל מתת תזונה לסבול מבעיות צפיפות עצם, נשירה, חולשה ועוד.

ניתן לטפל בבעיית עודף משקל על ידי התאמת התזונה לצרכיו התזונתיים של האדם. לאחר ביצוע דיאטה מבוקרת אשר תגרום לתהליך של ירידה במשקל, יוכל אותו האדם לבצע בדיקה אשר כוללת סריקה ממוחשבת של אלרגיות למזונות. בדיקה זו תגלה לאדם אילו מזונות מומלץ לו לאכול בכדי לשמור על המשקל. לאחר מכן, תוכל דיאטנית להתאים לו תפריט אשר ימנע את העלייה במשקל. התפריט עשוי לגרום לגוף לשנות את קצב חילוף החומרים. בצורה זו יוכל האדם לשמור על משקלו בצורה הטובה ביותר. על ידי שימוש בתזונאית, ביצוע פעילות גופנית באופן שגרתי, הקפדה על שינה מספקת ועוד,יוכל אותו אדם לשנות את צורת חייו מהקצה אל הקצה ולהפוך להיות אדם שמח ובריא אשר אינו סובל מבעיית עודף משקל.

כתיבת תגובה