יתרונות ותרומות ויטמינים ומינרלים

הגוף שלנו מורכב מחומרים רבים, שכל אחד מהם חיוני לו, ובמידה ויש מחסור באחד מהם, מיד הגוף מושפע מכך והאדם עלול לסבול מבעיות פיזיולוגיות שונות. על כן, חשוב שנשים לב לדברים שאנחנו מכניסים לתוך הגוף.

אבל אין לאף אחד מאתנו סבלנות או זיכרון טוב מספיק כדי לבדוק טוב טוב אם מה שאנחנו אוכלים מספק את הגוף שלנו מבחינת החומרים שאותם הוא צריך כדי לתפקד כראוי. אבל למזלנו, יש ויטמינים ומינרלים שונים שאפשר לקחת כדי לספק לגוף את כל מה שאנחנו לא מספקים לו באופן מודע.

יש מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים בבתי מרקחת ובתי טבע הנמצאים בכל הארץ, והנגישות שלנו להם היא גבוהה.

היות ולא צריך מרשם בשבילם, אם אנחנו לא מרגישים במיטבנו וידוע לנו, למשל, על סגולותיו של ויטמין B12 לטיפול בבעיה, אנחנו יכולים ללכת לאחד מבתי המרקחת או בתי הטבע הקרובים לבית שלנו ולקנות את הויטמין הנ"ל.

יש אנשים שצריכים את ויטמינים ומינרלים יותר מאחרים, ביניהם ספורטאים או אנשים עם בעיה רפואית שגורמת לגוף לאבד ויטמין B12 או ויטמינים אחרים. מולטי ויטמינים הם נפוצים בקרב עולם הספורטאים משום שהם משפרים את תפקוד הגוף שלהם, והם גם החומרים שכלולים ברשימת ה"מותר" של הספורטאים (בניגוד לסטרואידים, שאותם אסור לספורטאים לקחת).

אבל, יש מגוון גדול כל כך של מולטי ויטמינים שאפשר לרכוש ולקחת, ובנוסף לזה גם חשוב לזכור שיש מגבלה מסוימת לגוף, גם אם זה ויטמין B12 או ויטמין אחר שטובים לו. אז איך נדע מה אנחנו צריכים לקחת וכמה?

הדך היחידה לדעת אם אנחנו צריכים לקחת מולטי ויטמינים או מינרלים היא בדיקת דם, שאיתה אפשר לראות כמה חוסר, אם בכלל, יש לנו בגוף מבחינת ויטמינים ומינרלים. אם נמצא שיש מחסור בויטמין C או B, נוכל לקחת את הויטמינים.

כמובן שהמצב האידיאלי הוא זה שבו אנחנו אוכלים נכון ומספקים לגוף שלנו את כל החומרים שהוא צריך, במידה הנכונה, אך ורק מהתזונה שלנו. אבל היום זה לא ממש בסדר העדיפויות של אנשים, למרות שזה אפשרי. אז המעט שאנחנו יכולים לעשות בעבור הגוף שלנו הוא לבדוק אם ואיזה ויטמינים ראוי שנצרוך יותר, ואם צריך, נקנה ויטמינים ומינרלים בבתי מרקחת או בתי טבע.