כל היתרונות של מוסך פולקסווגן

כמה כסף אתם מוציאים מדי שנה עבור טיפולים במוסך? עבור אנשים רבים הוצאות התחזוקה הטיפולים במוסך מהווים אחוז ניכר מהוצאות הרכב השנתיות. בין אם מדובר בטיפולים שוטפים (כמו טיפול עשרת אלפים או טסט לרכב) ובין אם מדובר בטיפולים חריגים כתוצאה מתאונת דרכים או בלאי טבעי של הרכב, כל ביקור במוסך כרוך בהוצאה כספית לא מבוטלת. לכן, בכל פעם שאנו נדרשים להביא את רכבנו למוסך, השיקול הכלכלי נמצא בראש מעיננו.

אם למשל ברשותנו רכב מתוצרת פולקסווגן, עומדות בפנינו שלוש אפשרויות: להביא את הרכב אל מוסך פולקסווגן (מוסך מורשה מטעם היצרנית), למוסך פרטי רגיל (הפועל ברישיון ובפיקוח משרד התחבורה) או למוסך פיראטי (הידוע גם בשם "מוסך מדרכה", שכן הוא אינו פועל ברישיון ואין עליו פיקוח).

אין ספק שמבחינה כלכלית, מוסך פיראטי לעולם יהיה זול יותר ממוסך פולקסווגן או ממוסך פרטי מורשה. אולם מבחינה בטיחותית, כל טיפול במוסך פיראטי עלול לסכן את חיינו וחיי הנוסעים ברכב. מכיוון שמוסך פיראטי אינו פועל ברישיון ואין עליו פיקוח, אין לנו כל דרך לדעת שאנו מקבלים את הטיפול המתאים לרכב שלנו. במוסך פיראטי עובדים אנשים חסרי הכשרה או הסמכה מתאימה, ועל פי רוב עושים בו שימוש בחלקי חילוף שאינם מקוריים (וחלקם אף לקוחים ממכוניות גנובות או מרכבים שעברו תאונה). לכן, טיפול במוסך פיראטי יכול פעמים רבות לסכן את שלומנו, שכן אנו נעלה על הכביש עם "פצצה מתקתקת". מה גם, שבמוסך פיראטי אין כל אחריות על טיב ואיכות העבודה שקיבלנו.

מנגד, מוסך פולקסווגן ומוסך פרטי מורשה שניהם פועלים תחת רישיון ונמצאים תחת פיקוח של משרד התחבורה. בשני מוסכים אלו אנו יכולים להיות בטוחים שאנו מקבלים עבודה מקצועית, על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ושיש לנו כתובת ברורה למקרה של תקלות חוזרות. ההבדל המהותי בין מוסך פולקסווגן למוסך פרטי מורשה נעוץ בעלויות הטיפול במוסך.

מוסך פולקסווגן הוא מוסך הפועל בהתאם להנחיות הספציפיות של יצרנית פולקסווגן לגבי רכביה השונים. ככזה, הוא נדרש לרכוש ממנה ידע רב שעלותו גבוהה, עליו לשלוח את צוות עובדיו להשתלמויות תקופתיות, הוא מחויב לעבוד אך ורק עם חלקי חילוף מקוריים של פולקסווגן ולעבוד בהתאם להוראות הטיפול והתיקון שפולקסווגן העולמית העבירה לו. כמו כן, מוסך פולקסווגן עושה שימוש בציוד ובכלים יקרים יותר ועלויות תפעול שלו יקרות יותר. כל אלו הם שמייקרים את עלויות בטיפול במוסך פולקסווגן, וגורמים לפערים המשמעותיים במחירים לעומת מוסך פרטי מורשה.

העובדה שמוסך פרטי מורשה יכול לטפל בכלל סוגי הרכב ולא רק ברכבי פולקסווגן אינה הופכת אותו למוסך פחות טוב. גם העובדה שמוסך פרטי לא תמיד עושה שימוש בחלקי חילוף מקוריים היא אינה חיסרון. כשמדובר בטיפולים קוסמטיים פשוטים, כמו פחחות וצבע, אין כל משמעות לשאלה היכן יתבצע הטיפול. מוסך פרטי מורשה יעניק לכם טיפול מקצועי וגם זול יותר.

אולם ישנם מקרים בהם עדיף באופן מובהק להביא את הרכב לטיפול במוסך פולקסווגן, למרות שהוא יקר יותר. טיפולי חשמל וטיפולים במחשב הרכב הם דוגמא מצוינת לכך. במקרים שכאלו תמיד עדיף להגיע למוסך פולקסווגן, שם יטפלו ברכב שלכם בדיוק בהתאם להוראות היצרן. רק במוסך פולקסווגן תוכלו גם ליהנות מאחריות על הטיפול שקיבלתם וליהנות משקט נפשי הנובע מהידיעה שרכבכם נמצא בידיים המקצועיות ביותר ואתם עולים על הכביש עם הרכב הבטיחותי ביותר.

כתיבת תגובה