כל הפרטים על התקנת פרקטים מעץ טבעי

כאשר אתם ניגשים לבחור את הפרקט שילווה אתכם מעתה לשנים הקרובות, אפשר בהחלט תימשכו אחרי הפרקט מעץ טבעי, בין אם מדובר על שכבות של עץ טבעי או על פרקטים מעץ גושני. נכון שהמחירים של הפרקטים הללו אמנם גבוהים יותר מפרט הלמינציה, אך לרוב האיכות שלהן היא גבוהה יותר, ולכן הם יכולים להתאים להשקעה לטווח הארוך של מעבר לעשור, והם גם מותאמים למשטחים שסובלים משחיקה גבוהה יחסית בשל שימוש נרחב. עם זאת, צריך תמיד להתחיל בהתחלה, ולהבין איך בכלל מתקינים את הפרקטים הללו.

כל השיטות להתקנת הפרקט

●       התקנת פרקט גושני – קודם כל, יש להבין כי התקנה של פרקטים מעץ גושני כוללים שיטה ייחודית משלהם, שהיא בעצם השיטה הבלעדית להתקנתם. בשיטה זו, מתחילים קודם כל מניסור של חלקי הפרקט לעובי המתאים, אשר יוכנס מתחת לריצוף. לאחר מכן, מניחים פלטות מיוחדות שישמשו כבסיס לפרקט, ועליהן גם מדביקים וגם ממסמרים את שכבת הפרקט על המשטח. יש כמה שיטות לעשות זאת, וכל שיטה תהיה בהתאם למשטח הבסיסי שעליו עובדים.

●       התקנת עץ בהדבקה – בשיטה זו, מדביקים פרקטים מכמה שכבות. השיטה עצמה נחשבת לפשוטה והקלה ביותר, והיא פשוט כוללת הדבקה של קרשי העץ על גבי הריצוף הקיים. זו שיטה שכאשר אפשר להשתמש בה-  היא מאד נוחה כאמור.

●       שיטת צפה – גם בשיטה זו משתמשים עבור פרקטים מעץ טבעי, ובהם מניחים שכבות של ספוג לבידוד מתחת לריצוף, ועליהן מדביקים את השכבות השונות של הפרקט, בצורת הנחה מיוחדת של זכר ונקבה.

מה השיטה המומלצת ביותר?

קודם כל יש לשים לב שיש כאמור הבדלים בין סוגי הפרקטים באשר לשיטת ההתקנה, והבחירה היא רק באשר לפרקטים השכבתיים. במקרים הללו, לרוב מתקין הפרקטים ינתח את השטח שעליו הפרקט יונח, וכך יבחר בשיטה העדיפה.

כתיבת תגובה