כל מה שצריך לדעת על עוף בתנור

מסקר שנערך לא מזמן בקרב ישראלים עולה כי מנת עוף בתנור היא אחת הארוחות הפופולאריות ביותר במטבח הים תיכוני. מעבר לאפשרויות הרבות שמציע עוף בתנור ולאופן בו הוא משתלב עם תוספות, מדובר על ארוחה מזינה, קלה להכנה ובעיקר אידיאלית עבור ילדים. אך מה הוא הופך את העוף למוצלח כל כך, וכיצד ניתן  ליהנות ממתכונים חדשים של עוף בתנור?

הסוד של העוף הוא בתבלינים

מומחים למתכוני עוף טוענים כי הסוד הוא בתבלינים. במילים אחרות, לא מספיק לרכוש עוף איכותי ולכוון את התנור לטמפרטורה המתאימה, על מנת ליהנות מחגיגה של טעמים יש צורך בתבלינים נכונים. את התבלינים הללו ניתן לרכוש באופן עצמאי, להשתמש בחומרי הגלם הקיימים במטבח או לקבל המלצות מחברים. בנוסף, העוף מאפשר יצירתיות. בניגוד לבקר או דגים, במתכונים רבים של עוף בתנור יש דבש, סויה, טריאקי, לימון ועוד. כל אחד מהחומרים הללו משנה לחלוטין את טעמו של העוף ומוכיח כי המטבח הוא בהרבה מובנים המקבילה של האמנות.

איזה תיבול מתאים לטעם שלכם?

מספר טיפים יכולים לעזור לכל מי שמעוניין להכין עוף בתנור בצורה מושלמת כבר בפעם הראשונה. ראשית, ישנם שלושה סוגים של תיבול: תיבול יבש הכולל פפריקה, פלפל, עשבי תיבול וכדומה, תיבול משחתי הכולל רוטב או מרקם הנמרחים על העוף ומרינדה. בניגוד לשני הסוגים הראשונים, על מנת לתבל עוף במרינדה יש צורך בביצוע השריה של זמנים משתנים, על פי מה שדורש המתכון.

גורמים מרכזיים בהצלחת המתכון

לפני שמכינים עוף בתנור חשוב לדעת כי הטריות היא פקטור מרכזי בהצלחת הארוחה שלכם. יש לוודא כי רכישת העוף נעשית ממקור מוכר, אמין ומקצועי. במקביל, יש לבקש מהקצב לנקות את העוף היטב. במידה ואתם עושים זאת בעצמכם, הקפידו על חריכת השאריות וייבשו את חלקי העוף בנייר מגבת. מבחינת חלקים מומלצים, כל אחד מעדיף את העוף שלו בצורה שונה אך עדיף לפחות בשלבים הראשונים להתמקד בירכיים ובשוקיים. רבים מתייחסים גם אל הכנפיים כחלק מומלץ, כאשר לעיתים ניתן לשלב אותם בארוחה בתור מנה ראשונה או מנת ביניים.

 

כך תשמרו על עוף עסיסי

לבסוף, אי אפשר לדבר על עוף בתנור מבלי להזכיר את הנושא של העסיסיות. העוף צריך להיות בתבנית מכוסה לכל זמן האפייה, מה שמאפשר שמירה על הנוזלים ומונע התייבשות. את הכיסוי של התבנית נהוג להסיר לקראת סוף האפייה, על מנת לצלות את החלק העליון. ניתן להרטיב את העוף במהלך האפייה ותמיד עדיף להשתמש בנוזלים הנאגרים בתחתית התבנית.

מתכון לכל המשפחה

לסיכום, העוף בתנור הוא חלק בלתי נפרד משגרת הארוחות של רובנו. התייחסות נכונה אל העוף, בחירת חומרי הגלם המתאימים ובעיקר הקפדה על ביצוע המתכונים מבטיחים חוויה קולינארית עשירה.

כתיבת תגובה