כל מה שרציתם לדעת על מושב אמירים

מושב אמירים הוקם בשנת 1958 ע"י קבוצה קטנה של טבעוניים וצמחוניים שרצתה להתיישב על הר חשוף בגליל ולקיים חיי קהילה על בסיס ערכים אלו.

השנים הראשונות של מושב אמירים לא היו קלות כלל וכלל. קומץ אנשים זה נאלץ להתמודד עם העדר כבישי גישה, תנאי קרקע קשים, העדר חשמל ועם מקום, שבסופו של דבר, חשוף לאיתני הטבע ללא כל מודרניזציה. תושבי מושב אמירים רצו לגדל בעצמם את מזונם- גידולים אורגניים. אורח חייהם והאני מאמין שלהם היה זר באותה תקופה ובלתי מקובל בעליל. זכרו כי אנו מדברים על סוף שנות החמישים – תחילת שנות השישים בישראל.

מושב אמירים והתפתחות ענף הצימרים:

ענף הצימרים בישראל החל להתפתח  במושב אמירים כבר בשנות השישים. רק בשביל לסבר את האוזן, הביטוי "בוא ניסע לצימר בצפון" טרם היה שגור בפינו בתקופה הזו. למעשה, מושב אמירים הוא החלוץ בענף הצימרים, ובתקופה זו נקראו צימרים אלו "ביתני אירוח" וניתן היה להשיג צימר באמירים רק בתיאום של זמן רב מראש. הללו הציעו לכלל לקוחותיהם חופשה מרגיעה בחיק הטבע, חופשה על טהרת ערכי הטבע לפיהם חיים ומתנהלים תושבי המקום עצמו, ולמעשה, ביתני אירוח אלו עמדו בניגוד מוחלט לאלטרנטיבה השניה שהיתה מקובלת יותר, הלא היא חופשה בבית מלון.

אין להקל ראש בתקופה שעליה אנו מדברים. אנו מדברים על אמצע שנות השישים של המאה ה – 20. קצב החיים היה פחות מהיר ותזזיתי מאשר היום, רוב האנשים העדיפו חופשה בבית מלון (חופשה בחו"ל לא היתה "אופציה עממית" ונפוצה כמו היום) והרעיון של ביתני אירוח היה בהחלט שונה ויוצא דופן.

על אף שהמוסדות המיישבים לא תמכו ולא התחברו לאני מאמין של מושב אמירים, הלך המושב והתפתח, וכיום הוא מוכר ככפר התיירותי הכי מפותח ועשיר בצפון הארץ וניתן למצוא מגוון רחב של צימרים באמירים.

מושב אמירים מונה כיום כ- 180 צימרים, כולם בנויים ומנוהלים על אותו אני- מאמין עליו מבוססים חיי הקהילה במושב, כאשר שני צימרים הזהים לחלוטים זה לזה הן מבחינת הגודל, המבנה, והפינוקים הנלווים. חלק מהצימרים הללו מתאימים ליחידים, חלק לזוגות וחלקם למשפחות.

להסיר ספק, תושבי אמירים אינם חיים "בתקופת האבן" ואינם מזמינים אתכם לחופשה בסגנון ימי הביניים. מושב אמירים מציע לכם ליהנות ממגוון הצימרים שבו בחופשה עליו סגנון כפרי, מרגיע, חיבור לטבע, לערכי הטבע, תזונה בריאה ונכונה, סדנאות מדיטציה, דמיון מודרך ומודעות עצמית. חופשה באמירים משלבת רוחניות  וערכי טבע עם פינוק ורוגע.

מושב אמירים משופע בגלריות של תושבי המקום, בבתי קפה ובמסעדות צמחוניות וטבעוניות, ולמותר לציין כי המושב עצמו עמוס לעייפה בעי פרי, צמחי תבלין, גינוי נוי, ומוקף בנוף משגע.

כתיבת תגובה