כשהגוף בוגד בנו

בתקופות מסוימות בחיים, הגוף שלנו בוגד בנו, גם אם שמרנו עליו היטב (ספורט, תזונה נכונה, בלי עישון או אלכוהול וכדומה), ומתחילות לצוץ שלל בעיות רפואיות. לא משנה באיזה גיל זה קורה, כשזה פוגע בנו קשות, אנחנו פונים לעזרת הרפואה.

מצד אחד יש לנו את הרפואה המערבית המודרנית, ומהצד השני את הרפואה האלטרנטיבית, שכוללת גם טיפולים הזויים מאוד (דוגמא בהמשך). רוב האנשים, וזה מובן, פונים קודם כל לרפואה ה"רגילה", והיא מציעה להם לקחת תרופות כאלה ואחרות. המטופלים הולכים עם המרשם אל בית מרקחת תל אביב ורוכשים את התרופות האלה. אם צריך לעבור ניתוח או טיפול מיוחד, גם את זה הם עושים.

שלא יהיה לכם ספק, אנחנו לא מזלזלים  ברפואה המערבית, וגם אנחנו היינו לפני הכל פונים לעצתה אם היינו חולים. אם היו אומרים לנו שאנחנו צריכים לקחת הידראה או תרופה אחרת, זה מה שהיינו עושים. אבל, לפעמים אובדת לנו כל האמונה ברפואה השגרתית (בדרך כלל זה קורה כשהמצב שלנו כבר חמור ביותר), ואנחנו מעדיפים למצוא חנות טבע בתל אביב ולמצוא פתרונות שם, במקום להמשיך לעשות את הטיפולים המתישים או לקחת את התרופות שגורמות לתופעות לוואי בלתי נסבלות. גם זו אופציה, אבל תמיד כדאי להיוועץ עם הרופא המטפל ולשאול אותו אם התרופה הטבעית הזו או הזו יכולה לעזור, לפחות להקל על הבעיה שממנה סובלים.

יש מקרים שבהם הרופאים אומרים שכבר אין מה לעשות, ואפשר רק להקל על הכאב עד שהמחלה שממנה סובלים ממיתה את הגוף. במקרים כאלו, אין לנו מה להפסיד, וזה הזמן לעשות משהו שלא חשבנו עליו, איזה שהוא טיפול שלפני כן לא הייתם מעזים לעשות. כבר היו מקרים שבהם נאמר לחולי סרטן שאין יותר מה לעשות, אבל החולים לא וויתרו והחלו לעשות טיפול אירותרפיה (טיפול בשתן). כן, אין ספק שזה מגעיל לשתות את השתן של עצמך, אבל אם זה עוזר להציל את החיים שלך, כשנראה שהכל אבוד, איך תוכל להגיד לזה לא?

מה אתם הייתם עושים אם הגוף היה בוגד בכם? ככל הנראה זה יקרה מתישהו, כי זה מה שקורה ככל שמזדקנים. אי אפשר להיות מוכנים לכל בעיה בריאותית, אבל כן אפשר, ואף חשוב, להתכונן נפשית, כדי לא לקרוס תחת העול.