לכל עסק או חברה יש היום אתר אינטרנט אשר מציג אינפורמציה כללית אודותיהם, ולכם ?

הרבה מאוד חברות אינם מודעים לכך שאתר האינטרנט שלהם למעשה פניהם וכפי שהוא יוצג ללקוחות פוטנציאלים, כך יקבלו רושם מבקרי האתר והשותפים החדשים. 

בענף בניית אתרי אינטרנט ישנם הצעות מגוונות ואלו ואחרות מכל מנה פרילנסרים ובניהם "לא מקצועים", עסקים שלא כחוק/לא קיימות בפועל שלא מנפיקות חשבוניות/קבלות וכדאי להיזהר מאוד בעניין על מנת לא להגיע למקרים שאינם נעימים והוצאות כספיות מגוחות לגמרי כאשר באופן כללי זה לא היה אמור להיות. 

אז מה זה מערכת אינטרנטית? 
כמו שרובכם מכירים קטלוגים מגוונים או פלאיירים אזי מערכת אינטרנטית למעשה מקום של אינפורמציה שמספק לכל הגולשים. וודאי שאתר אינטרנט בהרבה יותר מפותח מקטלוג אך המטרה במהותו של עניין אותה מטרה, להביא למבקרים ליצור קשר עם העסק. 

במקרה והחלטתי לפתח אתר אינטרנט, באילו עלויות ומחירים אנחנו מדברים ? 
מסיבה שהשוק בניית אתרי אינטרנט פרוץ מכל הבחינות, יש צורך אז מאוד להיזהר מנוכלים למיניהם שמבטיחים שמיים ונותנים משהו שונה ומפעם לפעם גם לא פועל או איננו מתפקד כמו שצריך או בכלל לוקחים מקדמה ומורחים את האתר חודשים רבים כאשר התחייבו ל 24 ימי עסקים לדוגמא. מצויים מספר של נוכלים. 
סוגר 1:
שלא נותן חשבוניות/קבלות וכן טוען שנותן ובסופו של דבר מדפיס משהו מודפס מהמדפסת לייזר ששווה ערך של זה אפס עגול שלא קביל ואינו חוקי.
סוג 2:
מבטיחים שמיים לקליינטים על מנת לגרום להם להישאר ולרכוש מעימם אתר.
ייתכנו סימנים רבים אצל בעלי מקצוע שלא מקצועיים ולגלות אותם ניתן רק מהידע שאותו למעשה אין אצל הרבה שותפים פוטנציאלים כי אתרים לא מפתחים כל שבוע כדי שאפשר ללמוד לגלות אותם.

לעניינינו, כיצד אני מזהה בעלי מקצוע לא מומחים בתחום בניית אתרי אינטרנט ?
למעשה אם עסק טוען מציין שוב ושוב שיש לו הרבה אתרי אינטרנט והוא הרבה שנים עצמאי בתחום ויש לו אתר אינטרנט אולם לא מוצג שם כלום בעצם ולשאלתכם "אפשר לצפות בעבודות האינטרנט" הוא ממציא תירוצים, זה רמז לנתק שיחה ולהמשיך למצוא מפתח אחר. הרי אם אתה שנים עצמאי ובתחום, לא יכולת לבנות אתר מכל העשרות האתרים שהקמת שניתן יהיה להציג ללקוחות ? תופעות לוי של "הסנדלר היחף" אומר לכם משהו ? אם כן, זה לא המקרה.

יש לי קושי לזהות מתכנתים שאינם מיומנים, מה ראוי לעשות ? 
ראשית לראות את תיק האתרים, להגיע לפרויקטים שמוצגים בתיק העבודות ולראות באזור התחתון שבאמת יש זכויות יוצרים לאתר של הפרילנסר. ייתכנו מקרים רבים שאין זכויות יוצרים של בונה אתר מסיבות שונות וזה לא אומר שהוא לא בנה את הפרויקט אבל זאת דרך ראשונה.
הדרך השנייה היא שבוחרים רבים לעשות כאשר הם בכל זאת בספק, לחייג לקליינטים ולדרוש חוו"ד על הבונה אתרים. איך הוא, האם קיבלו כל מה שהיה בהסכם , איך התנהלות ויחסי אנוש ועוד אינפורמציה הנחוצה לכם. 

לבסוף!
א. כפי שאתם עושים טסטים בחנויות שונות עבור מוצרים מסוימים ומסכימים לשלם הרבה יותר על מנת לקבל שקט נפשי, יחס טוב, עבודה מצוינת וטובה, יחסי אנוש מצוינים אזי צריך לדעת לפעמים איך לשלם קצת יותר כדי לקבל כל זה.

ב. לאחר שראיתם את כל הפרויקטים, התקשרתם לקליינטים שלו, קיבלתם המלצות חיוביות, תעשו החלטה בעניין.