למה כלב זקוק בשנתו הראשונה?

החלטת לאמץ גור כלבים לחיק המשפחה? הנה מספר דברים שצריך לקחת בחשבון…

1. טיפול מניעתי.

בשנה הראשונה של כלב צריך לדאוג לו יתר על המידה מאחר והמערכת החיסונית שלו חלשה יחסית. בנוסף, חשוב לדאוג לתת לכלב טיפול מונע נגד מחלות שכיחות אשר יכולות לסכן אותו במידה ולא יהיה מחוסן כראי.

בשנה הראשונה חייב לדאוג להעניק לגור הכלבים סדרת חיסונים שביניהם חיסון נגד כלבת, משושה וטיפול נגד תולעים. הטיפ הטוב ביותר בנושא הוא פשוט להתייעץ עם הווטרינר בכל הנוגע לבריאותו של הכלב. הוא ידאג להסביר לך אודות מה חשוב לעשות ואפילו יזכיר לך לפני כל טיפול…

2. ווטרינר איכותי.

חשוב לבחור ווטרינר טוב כבר מההתחלה כדי ליהנות מנוחות בהמשך! שבוחרים וטרינר חשוב לשים לב למספר דברים:

  • ניסיון – מומלץ למצוא וטרינר מנוסה אשר כבר מכיר את הבעיות השכיחות וטיפל במקרים דומים.
    לרוב, ככל שיש לבעל מקצוע יותר ניסיון כך ידע לתת מענה מהיר ומקצועי יותר.גור כלבים
  • מגוון שירותים – תחת קורת גג אחת. אם אותו ווטרינר יכול לתת מענה למגוון גדול של בעיות יהיה לך נוח בהמשך בטיפול של הכלב. יתרון נוסף הוא בכך שהווטרינר מכיר את הכלב היטב ולא תיאלצו להחליף ווטרינר בהתאם לגודל הבעיה…
  • שירותי חירום – הן לרוב במתכונת של 24/7, מה שיכול לתת מענה מהיר ויעיל במצב של חרום עם הכלב. מרגיע לדעת שיש מי שיענה אם ייקרה משהו רע לחיית המחמד האהובה והיקרה.
  • נוחות גיאוגרפית – עדיפה מאחר ולרוב יש מגוון של ווטרינרים בכל עיר אז אין סיבה לרוץ רחוק. אתם גרים בבאר שבע? חפשו וטרינר בבאר שבע!

3. תזונה נכונה.

מכינים אוכל מיוחד עבור גורים המכיל חומרים שהגור זקוק לו לצורך התפתחות בריאה. אפילו בעניין זה מומלץ להיוועץ עם הווטרינר שלך, לרוב הוא יתמצא בסוגי המזון ובאיכותם ויוכל להמליץ לך על אוכל מתאים לאחר שראה את הכלב!

4. פרעושים וקרציות.

עניין זה חשוב מאוד גם עבור הכלב שלך וגם לך ולמשפחתך. קרציות ופרעושים תמיד ימצאו דרך להגיע אל חיית המחמד שלך וחשוב לדאוג להגנה בעניין. יש מספר שיטות עיקריות לטיפול בקרציות באופן שישרת את המטרה:

  • קולר נגד פרעושים וקרציות – מניחים על צוואר הכלב והוא מזיק כל מה שבסביבה. אל דאגה, הקולר מכיל חומר אשר מזיק לקרציות אך לא מזיק עבור הכלב. שיטה זו אינה יעילה על 100% מגופו של הכלב ולכן מומלץ לא להשתמש רק בשיטה זו.
  • חומר נגד קרציות – מגיע לצורה של תרסיס או קפסולות. מומלץ לרכוש חומר איכותי אשר באמת ייתן פיתרון. לרוב חומרים איכותיים עולים בסביבות 80-120 ₪ ומספיקים לתקופה של 6-12 חודשים.

טיפים נוספים>>

כתיבת תגובה