מגלים מחדש את הדגים

קציצות דגים הן פיתרון נהדר עבור אלו המחפשים אחר אוכל אותנטי ומסורתי אך יחד עם זאת מעוניינים גם בגיוון. בשנים האחרונות החלו קציצות הדגים להחליף את העוף ואת בשר הבקר בכל הקשור אל בישולים במטבח הביתי, ולכך מספר סיבות. ראשית, קל יותר להכין ולהתעסק עם קציצות דגים מאשר עם סוגים אחרים של מתכוני דגים. במילים אחרות, חובבי הדגים אשר אינם בקיאים בפילוט וניקיון דגים מוצאים בקציצות אפשרות טובה ליהנות מהטעמים של הדג ללא מאמץ. שנית, המחירים של הדגים נשארו נמוכים ביחס למחירי הבשר. עובדה זו הביאה לכך שמשפחות רבות משלבות את הקציצות במתכוני ארוחות הערב או הצהריים ומביאות לעדנה מחודשת. שלישית, קציצות דגים אפשר להגיש ללא חשש גם לילדים. הורים המעוניינים להרגיל את הילדים לתפריט מאוזן צריכים לשלב בו גם דגים, והדרך הבטוחה ביותר לעשות זאת היא בעזרת הכנת קציצות.

מדוע החליטו גם המסעדות לאמץ את הקציצות?

הוכחה נוספת להצלחה של קציצות דגים אפשר לראות גם בקרב מסעדות. בעבר נהוג היה להגיש מאכלי דגים רק במסעדות ייעודיות, אך כיום כמעט כל מסעדה המגדירה את עצמה מודרנית מציעה בתפריט לפחות מנה אחת של דגים. התוצאה היא ביקוש גדול לדגים ובעיקר לקציצות דגים, אשר בהן ניתן לבטא באופן כמעט ייחודי את ההעדפות הקולינאריות של השף.

תוספות לצד הקציצות

קציצות דגים מתמסרות היטב אל התבלינים ואל חומרי הגלם בתבשיל. בין אם מדובר על קציצות מטוגנות או מבושלות, אין ספק כי דגים מכל סוג יכולים להיות מוגשים בתוספת של אורז, תפוחי אדמה או ירקות. בנוסף, אי אפשר להתעלם מהערך התזונתי של הדגים. נתונים המגיעים ממכוני מחקר ברחבי העולם מצביעים על מגוון גדול מאוד של תכונות בריאותיות אותן ניתן למצוא בתוך קציצות הדגים. בסופו של דבר, מתכון לקציצות דגים מבטיח לא רק טעמים עשירים אלא גם תחושת שובע קלילה ולא מעט ויטמינים.

בישול והכנה של קציצות ללא ריח

אפשר להכין את קציצות הדגים ללא ריח במידה ומבשלים קלות את הדגים לפני שטוחנים או קוצצים אותם. הבישול נעשה במים רותחים ועם מעט מלח ולימון, כך שכל טעמי הלוואי של הדג משתחררים ונשארים רק אלו המתאימים להכנת הקציצות. עבור קציצות דגים מכינים בדרך כלל רוטב אדום, כאשר המצרכים לקציצות עצמן כוללים בצל, תפוח אדמה, ביצים, פירורי מצה או פירורי לחם, לימון, כוסברה, נענע, פטרוזיליה, שום, שמן זית ושמן קנולה. כמובן שניתן לגוון בין המצרכים על פי ההעדפות האישיות, אך חשוב לשמור על איזון בין התבלינים. אפשר לטחון את כל החומרים במעבד מזון וניתן גם לעשות זאת ידנית. מבחינת הרוטב והבישול, הכנת קציצות דגים זהה להכנת קציצות עוף ובשר ולכן מתאימה גם לבשלנים מתחילים.

כתיבת תגובה