מזונות חובה לשלם תמיד

ברגע שבני זוג עוברים הליך של גירושים ויש להם ילדים ניתן לראות שיש מקרים אשר בהם הגבר או אפילו האישה לא מוכנים לטעון כי הילד שייך להם. יש אפילו מקרים שבהם האישה אינה מסכימה כי הגבר שטוען שהוא האב אכן יהיה האבא היא עושה את זה כדי להרחיק ממנה כמה שיותר את הגרוש מהילדים כיוון שהיא רוצה לנקום בו על ההתנהגות או כיוון שהיא חוששת שהאב אפילו יפגע בילדים כיוון שהוא פגוע מן ההליך של הגירושין ואת הנקמה הוא יוציא על הילדים. קיימים מקרים שונים אשר בהם זוג שעובר את ההליך של הגירושין האב יכחיש ולא ירצה אבהות על ילדיו כיוון שכך הוא יוכל לחמוק מן התשלום של מזונות שהם חלק מן העניין של דיני משפחה.

בית המשפט יכול לקבוע כי חלה החובה על האבא לעשות בדיקת אבהות כיוון שזאת בדיקה גנטית שלוקחים בעזרת בדיקת דם פשוטה או בעזרת דגימה אשר נלקחת מהפה של הילד ושל האב ואז בודקים אם יש התאמה ביניהם. כולם יודעים כי בדיקת אבהות היא בדיקה קלה ומאוד מהירה אבל התוצאות אשר יתקבלו ישנו את החיים  של ההורים וברור שגם את החיים של הילדים וזה יכול להפוך עולמות לפרק או לאחד יחדיו משפחות. אם יתגלה שלאחר בדיקת אבהות הגבר אינו האב של הילדים המשותפים הוא אינו יחוייב לשלם מזונות שזה חלק מן העניין של דיני משפחה, אך במקרים שהם הפוכים אשר בהם מתגלה שזה האב הוא יהיה חייב לשלם מזונות והוא יוכל לקבל אפילו קנס ולשבת בכלא על זלזול בבית המשפט כיוון שהוא הכחיש וטען שהם לא ילדיו ולכן הוא לא הסכים לתת מזונות שזה חובה עליו מבחינת חוק. הרי בית המשפט נעזר בעניין של דיני משפחה על מנת לעזור ולעשות את הכל לטובת הילדים.

זכרו בדיקת אבהות היא מאוד פשוטה וקלה, ויש תוצאות אחרי זמן קצר אך היא מאוד משמעותית וקובעת כיצד יהיה המשך החיים לשאר בני המשפחה.

כתיבת תגובה