מחשבה עיצובית על ממדים

ממד הוא חדר בטחון שנועד להגן עלינו במקרה של מלחמה או התקפת טילים מסוגים שונים. בעבר לא נבנו ממדים ובעת הצורך הוסבו חדרים פנימיים בבית לשמש כמו ממ"ד . מאז מלחמת המפרץ הראשונה הבנייה השתנתה וההליך של בניית ממ"ד הפך להיות פורמלי ומעוגן בחוק.

כיום כל הפרויקטים של הבנייה מחשיבים את בניית ה ממד בתוך התוכניות שלהם, וזה ניכר באופן בו הבית מעוצב, ובסגנון החלוקה הפנימית של הבית. כיום הממד לא חייב להיות חדר פנימי מאחר ואפשר מראש לבנות אותו בצורה הרבה יותר בטוחה ואטומה. עם זאת, רבים עדיין מעדיפים למקם את הממד מראש במקום שהוא פחות רגיש לפגיעות חיצוניות.

הממד נועד לשעות של חירום, וביום יום הוא משמש על תקן החדר שמזכיר לנו תקופות אחרות, ושמרמז על עתיד שאולי יבוא, למרות שנקווה כמובן שלא. בין לבין, הממד משמש כחדר בו מאפסנים את כל הדברים שלא נמצא להם מקום אמיתי ומאורגן בבית. זה מאוד מעניין, אתם יכולים ללכת לבתים של אחרים ולשים לב שהבתים הכי מסודרים עדיין לוקים ברשלנות מה בממד.

כיום מעצבי פנים מנסים לכלול את הממד גם בתכנון העיצובי, על מנת להסב אותו ביום יום כחדר בעל פונקציה מסויימת, ובעל מראה עיצובי שמשתלב עם יתר חדרי הבית. כמובן שהמד חייב להיות נוח להתארגנות בזמן חירום, ולכן לא מומלץ לשם בו רהיטים שמסובך להזיז אותם.

כתיבת תגובה