למה תוכנית תמא 38 משתלמת?

המושג תמא 38 וודאי מוכר לרוב האנשים, אבל רוב הסיכויים שרובם אינם יודעים במה מדובר. ואכן, רוב האנשים טועים וחושבים ש תמ"א 38 זו תוכנית מחייבת שאינה מועילה לדיירים. הסיבה לכך שרוב האנשים טועים במושג הזה איננה ברורה, אולי מדובר בתרבות הישראלית- בה אתה תמיד בטוח שמישהו לא אומר לך בדיוק את האמת, ומונע על ידי מניעים זרים. אבל תמא 38 היא תוכנית שיותר מהכל פשוט משתלמת לדייר.

תמא 38 היא במקור תוכנית שנועדה למגן את הבניינים הישנים ולהפוך אותם להיות הרבה יותר עמידים בפני תופעות טבע הרסניות כמו רעידת אדמה. כל הבניינים שהוקמו לפנות שנות השמונים של המאה הקודמת זכאיים להכלל בתוכנית תמא. אלא שכדי להפוך את התוכנית הרבה יותר משתלמת לדייר, ובכך לעודד את כמות הדיירים שפונים להשתתף בתוכנית, התוכנית מציעה הטבות כמו שיפוץ כללי, שיפור פני המבנה, הוספת ממדים, הוספת מרפסות ומעליות.

הטבות אלו מובילות בהמשך לאיכות חיים טובה יותר של הדיירים, ומעבר לכך משביחה את ערך הנכס. לכן, כדאי מאוד לדיירים המתוגררים במבנים יחסית ישנים להתאגד ולהגיש בקשה לתוכנית תמא 38, למצוא קבלן שיהיה אחראי על כל הפרויקט, ולגייס הרבה סבלנות מאחר וזה תהליך ארוך ולא פשוט, אך בהחלט משתלם. אם הדיירים יבינו את הנקודה הזאת, הדברים יותר יזרמו ויהיו הרבה פחות בעיות, שהרי עם מטרה שיש בצדה רווח וסבלנות ניתן להשיג הרבה.

כתיבת תגובה