מילות חיפוש – איך פרויקט מילות חיפוש עזר לאתר שלי

במאמר זה אני רוצה לספר לכם על פרויקט מיוחד שהעליתי לאתר שלי, פרויקט מילות חיפוש. הפרויקט עוזר להגיע לכל יצירה באתר, משירים, דרך סיפורים ועד טקסטים שכתבתי במכונת כתיבה בגיל 16 ורק כעת זוכים לחשיפה.

תחילה אספר לכם בקצרה על האתר שלי. האתר מכיל שירים, סיפורים , יצירות שונות שכתבתי וכן פוסטים על יצירה וכתיבה שאני מפרסם מדי שבוע. האתר הוקם לפני 4 חודשים בערך והמטרה שלו היא למשוך גולשים שיקראו את היצירות. אין בו פרסומות ואין לו כוונות רווח.

פרויקט מילות חיפוש , החל אצלי מתוך כוונה לקדם את האתר . כל מי שיש לו אתר אינטרנט מכיר את זה, צריך ליצור תגיות שונות שיעזרו לקידום האתר במנועי חיפוש. הבעיה היא, שבעוד באתרים מסחריים ניתן להשתמש בביטויים ארוכי טווח, חלקם מומצאים, באתר יצירה לא ניתן להכניס ביטויים כאלה ובטח לא להתחיל לכתוב יצירות ולהכניס אליהן בכוח כל מיני ביטויים רק לצורך קידום האתר בכלל והיצירות בפרט. אז אני בחרתי לתקוף את הנושא מהצד השני, לקחתי את הביטויים שאני משתמש בהם הכי הרבה בשירים , ביטויים כמו ים, זיכרונות, עיר, נהר ועוד ולהם הוספתי ביטויים שמופיעים מעט אך מהותיים, למשל שמות של ערים, תל אביב, ניו יורק, או של אנשים מוכרים, עמיר לב, ברוס ספרינגסטין, כולם כמובן נמצאים בטקסטים שונים באתר, למשל בעמוד ביוגרפיה , סיפורים או ביצירות בצורה כזו או אחרת.

לכל ביטוי כזה בניתי עמוד בו ציינתי ,אחרי תהליך סריקה ארוך שנמשך מספר סיבובים, את כל היצירות בהן הביטויים מופיעים, בנוסף ציינתי את העמודים הראשיים בהם ניתן למצוא יצירות עם הביטויים (סיפורים, שירים, וכדומה) וכן בכל עמוד ציינתי ביטויים שנמצאים ביצירות בהן מופיע הביטוי הראשי כלומר אם הביטוי נהר מופיע ביצירה עם הביטוי ים, הרי שבכל עמוד של אחד הביטויים יופיע קישור לביטוי השני.

בנוסף, בכל עמוד יצירה יצרתי רשימה עם הביטויים שמופיעים בו. כך למעשה יש שני תהליכי חיפוש לביטויים, אחד בעמוד של מילות חיפוש , כל ביטוי עומד בפני עצמו, ובכל יצירה יש אפשרות למצוא את הביטויים שמופיעים בה, ולהגיע משם אל עמוד הביטוי.

תהליך הפרויקט לקח מספר שבועות, הוא בוצע בשני חלקים, בחלק הראשון הוא כלל 72 ביטויים , בחלק השני 24 ביטויים. אחרי שכל העמודים עלו לאוויר, וביצירות הופיעו הביטויים השונים, עברתי על כל היצירות באתר, למעלה מ-200, ובדקתי שלא פספסתי שום ביטוי. יצירות שלא מצאתי בהן ביטויים , ציינתי שאין תגיות קשורות.

אני מזמין אתכם להיכנס לאתר שלי , ליהנות ממערכת החיפוש, לעבור בין הביטויים השונים ולגלות מגוון של יצירות. אם יש שאלות על ביטוי מסוים, למה בחרתי בו, ולמה הוא נכנס לרשימה, אני מזמין אתכם להיכנס לפורום באתר ואני אשמח ליהנות בהקדם.

כתיבת תגובה