תשובות לשאלות נפוצות על פיתוח אפליקציות

תשובות לשאלות נפוצות על פיתוח אפליקציות

מתעניינים בתחום של פיתוח אפליקציות למובייל? תוהים כמה עולה לפתח אפליקציה עבור העסק שלכם? מחפשים תשובה למה ההבדל בין מתכנת לבין מפתח? תשובות לשאלות נפוצות אלו ונוספות בהחלט דרושות לכל מי שרוצה להכיר קצת יותר טוב את עולם פיתוח האפליקציות.

כמה עולה פיתוח אפליקציות?

מחירה של אפליקציה תלוי מאוד בגורמים כגון: סוג האפליקציה (NATIVE  או ווב וכד'), הפלטפורמה עליה היא תפעל (IPHONE  או אנדרואיד למשל), מורכבות האפליקציה (משחק, מכירה ישירה, מספר מסכים, אנימציה וכו') ועוד. בנוסף, להערכת המחיר נכנסות שעות העבודה על האפליקציה. באופן טבעי ככל שאפליקציה מורכבת יותר כך מחירה יעלה. האפליקציות היקרות ביותר הן אלו שדורשות בסיס נתונים גדול, אנימציה מורכבת, אינטראקציה בין משתמשים בזמן אמת ויכולות מתקדמות אחרות. המחיר יכול להתחיל בכמה אלפי שקלים בודדים ולהאמיר גם למאות אלפי שקלים – הכול תלוי באופי האפליקציה.

מה ההבדל בין מתכנת למפתח אפליקציות?

מתכנת כשמו הוא – עוסק בתכנות האפליקציה, כתיבת הקוד שיוצר את האפליקציה בפועל. מפתח אפליקציות הוא 'מנהל הפרויקט' האחראי לא רק על תחום התכנות אלא גם על אפיון האפליקציה, עיצובה, התוכן שלה ואפילו שיווקה. בעוד שלרוב מפתחי אפליקציות הם מתכנתים, לא כל מתכנת הוא מפתח.

מה היא אפליקציית NATIVE?

אפליקציית NATIVE הוא כינוי לאפליקציות שהמשתמש חייב להוריד מהמרקט אל המכשיר שלו. אפליקציות אלו הן למעשה תוכנות הפועלות על גבי המכשיר. אפליקציות מן הסוג הזה יכולות לקבל גישה להתקני המכשיר כמו המצלמה או ה-GPS, הן יכולות לפעול ללא חיבור לאינטרנט או לרשת הסלולארית ויכולת התגובה שלהן מאוד מהירה. סוגים נוספים של אפליקציות הן אפליקציות המובייל (אתר מותאם סלולר) ואפליקציות הייבריד שמשלבות את היכולות של אפליקציות נייטיב עם אתרי מובייל.

האם אפליקציה יכולה לרוץ על כל מכשיר?

אפליקציה המפותחת עבור פלטפורמה ספציפית לא תוכל לעבוד על פלטפורמה אחרת. כאשר מדובר באפליקציות NATIVE  המצב שקול להרצת תוכנה שפותחה עבור לינוקס על ערכת ווינודס, המערכת פשוט לא תזהה אותה ולא תוכל להפעיל אותה. אפליקציות ווב ואפליקציות הייבריד לאומת זאת בהחלט ניתן להתאים לכל סוגי המכשירים.

כתיבת תגובה