מניעת כפל מס לחברות בינלאומיות

עסקים בינלאומיים הפועלים בישראל ובמדינות אחרות בעולם, נתקלים לא אחת בבעיה של מיסוי כפול על רווחיהם. המיסוי הכפול נוצר במקרים בהם חברה מקומית מפיקה רווחים והכנסות במדינה אחרת ושתי הטריטוריות מחייבות את הרווח במס ע"פ חוקי המס של מדינתם. לדוגמא, חברה ישראלית מפיקה רווחים בבורסה של לונדון ומחויבת במס על רווחי הון ע"פ הדין האנגלי וגם ע"פ חוק מיסוי הון הישראלי.

אמנות למניעת כפל מס בין מדינות נוצרו ע"מ לפתור בעיות מסוג זה. בעיות שגדלות ככל שהגלובליזציה מתפשטת וככל שעסקים הופכים ליותר ויותר בינלאומיים. חברות זרות קמות בכל העולם ויכולות לפעול בכל העולם ללא בעיות רגולטוריות או טכניות. ישראל היא מדינה קטנה מאד ומאלצת חברות רבות לתור אחר הגדלת הכנסות גם מעבר לים. לכן, ישראלים רבים מוצאים עצמם במלכוד המס הכפול

אמנות למניעת כפל מס שונות בין מדינה למדינה וחייבות להיחתם לאחר תהליך ארוך של הבנת חוקי המס והצרכים של כל מדינה ומדינה ואין הסכם אחד זהה לשני ולשלישי. ארגון ה-OECD מנסה לייצר קו אחיד לכל ההסכמים וניסח כמה עקרונות חשובים שעיקרם הוא הדדיות ושקיפות בנושאי מיסוי.

ישראל חתמה עד היום למעלה מ-40 הסכמים שונים למניעת כפל מס עם מדינות בכל העולם. ישראל היא אחת המדינות העשירות בהסכמים מבין כל מדינות העולם והיא בעלת הסכמים למניעת כפל מס עם רוב המדינות הגדולות והחשובות.

המדינות איתם לישראל יש הסכמים למניעת כפל מס הם:

ארגנטינה, אוסטריה, בלגיה, בלארוס, ברזיל, בולגריה, קנדה, צ'כיה, סין, דנמרק, בריטניה, פינלנד, צרפת, גרמניה,יוון, הולנד, הונגריה, הודו, אירלנד, איטליה, ג'מייקה, יפן, קוריאה, מקסיקו, נורבגיה, פיליפינים, פולין, רומניה, רוסיה, סינגפור, סלובקיה, דרום-אפריקה, ספרד, שבדיה, שוויץ, תאילנד, טורקיה, אורוגוואי, ארה"ב ואוזבקיסטן.

בבואכם לבצע פעילות עסקית עם במדינות בעולם, כדאי מאד לבדוק אפשרות להקמת חברה זרה או לבדוק היטב את ההסכמים השונים ע"מ שתוכלו לבצע תכנון מס כראוי.

קומפני אקספרס

קומפני אקספרס ישראל, הסניף הישראלי של חברה בין לאומית עם סניפים ברחבי העולם ומתמחה בהקמת חברות וחשבונות בנק בחו"ל.

כתיבת תגובה