מערכות מיגון כתנאי לביטוח

גניבה היא כנראה סיוטו הכי גדול של כל בעל רכב. קשה לדמיין בבוקר אליו נתעורר, נשתה קפה, נקרא עיתון ואז נצא החוצה לגלות שרכבנו אינו שם. כיום קיימת הגנה דו שלבית נגד גניבה והיא בנויה ממערכות מיגון למניעת הגניבה עצמה ומביטוח מקיף לרכב לכיסוי האובדן הכספי במקרה של גניבה.

ביטוח לרכב – לא כל כך פשוט

אם החלטתם שכל מה שמספיק לכם זה מערכות מיגון, אזי שאין בעיה ופשוט ללכת לבעל מקצוע במערכות מיגון לרכב ולבקש ממנו להתקין לכם מערכות מיגון. אולם, אם החלטתם שברצונכם להשיג רק ביטוח רכב מקיף, תופתעו לגלות שכל עוד אין לכם מערכות מיגון, בקשתכם תענה בשלילה. חברות הביטוח יסכימו לבטח אתכם רק במקרה שיש לכם מערכות מיגון וזאת על מנת לדעת שאתם עושים כל מה שאתם יכולים על מנת למנוע מהרכב שלכם להיגנב (שכן רכב גנוב זה הוצאה כספית בשבילם,דבר שהם אינם מעוניינים בו).

אז צריך להוציא עוד כסף?

לרוב, מבקשות חברות הביטוח רכב שיהיה ברשותכם לפחות 4 מערכות מיגון והן: איבולייזר, קודנית, אזעקה אלקטרונית ומערכת איתור לרכב. לעיתים יש צורך רק ב-2 מהם או ב-3, תלוי בחברת הביטוח. למרות שזה נראה המון, חשוב לציין כי רוב יצרני הרכב כיום מתקינים מערכות מיגון לרכב כך שיש סיכוי טוב שלא תצרכו להוסיף דבר על מנת לעשות ביטוח עם חברת הביטוח.

בדיקות לפני סגירת ביטוח רכב

לפני שאתם רצים לעשות ביטוח מקיף לרכב חשוב שתבדקו 2 דברים: 1. את מתקין מערכות המיגון, בדקו שהוא אדם אמין, בעל תעודות וניסיון רב ושנית, בדקו את כל חברות הביטוח. כיום קיימות בארץ חברות ביטוח רכב רבות אשר מציעות ביטוח מקיף לרכב בהבדל מחירים ניכר. מומלץ לעשות השוואת מחירים מהירה בין חברות הביטוח וכן לבדוק מה כוללים סעיפי הפוליסה שלהם.

כתיבת תגובה