מערכות פנאומטיות,טכנולוגיה מתקדמת של שינוע.

ארגונים, חברות ומוסדות משנעות משלוחים בין מחלקות הארגון או ממבנה למבנה על בסיס שגרתי ויומיומי. משלוחים אלו מכילים לא פעם חומרים רגישים הדורשים דיסקרטיות. מערכות שינוע פנאומטיות הן בבחינת "שתי ציפורים במכה אחת": ניוד מהיר מאוד של משלוחים אלו כמעט ללא מגע יד אדם- מה שמעצים את רמת הדיסקרטיות, הבטיחות והאמינות.

על מה מבוססת טכנולוגיה זו?

מערכות שינוע אלו מותאמות לכל ארגון ולכל מבנה באופן אישי- ייחודי, בהתאם למשלוחים אותם הוא נדרש להעביר ובהתאם למבנה עצמו. יחד עם זאת, כל מערכות השינוע מבוססות על אותו עיקרון: מערכת צינורות מסועפת הפועלת בואקום, יונקת את דברי הדואר ומביאה אותם ליעדם במהירות ובבטחה. זה המקום לציין כי אמנם אנו משתמשים במילה "דואר" או "משלוחים", אבל חלק מאותם "משלוחים" הם גם כאלה שאנו מעוניינים להרחיק מאיתנו, בצורה הנקיה ומהירה ביותר ולאו דווקא להעביר לחלקה אחרת. למשל, פינוי אשפה. מערכת שינוע פנאומטית משלבת יעילות ופרקטיות בדרכים ידידותיות לסביבה. גם כאשר מדובר על העברת משלוחים כגון תרופות, בדיקות דם, מפתחות, שטרות, חוזים וכדומה- שינוע פנאומטי מפחית ולעיתים גם מבטל את הצורך להשתמש במכונות שהשימוש בהם פוגעני לסביבה.

אילו גופים ומוסדות יכולים ליהנות ממערכות אלו?

כל עסק, רשת מסחרית, חברה או ארגון יכולים ליהנות מטכנולוגיה זו, לרבות אנשים פרטיים. כאמור, המערכת מותאמת ישירות בהתאם לצרכים ולמושא ההובלה, כך שהיא יכולה לשנע מוצקים, חפצים, נוזלים, משלוחים בטווח רחב של גדלים ושל משקלים.בתי חולים נהנות ממערות אלה לצורך פינוי כביסה פנאומטי ושינוע של מרשמים רפואיים, בדיקות דם וכדומה. בתי מרקחת נעזרים בשינוע זה לצורך ארגון וסידור התרופות שבמלאי תוך ניצול מקסימלי של המקום העומד לרשותם, כמו גם לאספקת התרופה ללקוח מבלי לעזוב את העמדה- מה שמאפשר מתן שירות אישי יותר ומקצועי יותר. בנקים, חברות להשכרת רכבים- נהנים משינוע אוטומטי זה המעניק להם ערך מוסף של בטחון, שכן מדובר בהעברת כספים וחוזים.

יתרונות של פינוי אשפה פנאומטי:

למערכת זו יש יתרון משמעותי, הבא לידי ביטוי ביכולת שלה לבצע "הפרדה במקור" של סוגי אשפה, לשגר אותם מנקודת האיסוף הראשונית במגדלי המגורים, מרכזי קניות או מנקודות קליטה חיצוניות.

ומה בנוגע לאנשים פרטיים?

כאמור, אנשים פרטיים כמו גם מוסדות ציבוריים , חברות וגופים ממשלתיים- כולנו זקוקים לפינוי האשפה שאנו מייצרים על בסיס יומיומי. מערכת פינוי אשפה פנאומטי מאפשרת לחברות ולאנשים פרטיים לסלק את האשפה במהירות, ללא מאמץ, בצורה נקיה השומרת על איכות הסביבה. כך למשל, בתי דירות מאובזרים בפיר בכל קומה, המיועד לקלוט את האשפה של כל דיירי  אותה קומה. כל הפירים הללו  מובילים לעבר נקודת ריכוז, המנקזת את האשפה לתוך קונטיינר. כאמור, המערכת פועלת על עקרון של  ריק הפיר ("שוט אשפה"), לפיו התכולה שמושלכת לתוך הפיר מתנקזת לנקודת האיסוף פשוט ע"י כוח הגרביטציה, ומשם היא נשאבת הרחק מאזור המגורים, לטרמינל לקליטת אשפה.

כתיבת תגובה