משרדי נסיעות, איך לבחור סוכנות נסיעות

בחירת משרד נסיעות מבין אלפי משרדי נסיעות הקיימים במדינת ישראל היא משימה לא פשוטה, לא פעם אנשים המעוניינים לטוס לחו"ל אומדים רק את המחיר המוצע להם ע"י החברות השונות ולא מייחסים חשיבות כלשהי לסוכנות נסיעות עצמה,רמת השירות, הנגישות והמוכנות של סוכן נסיעות לעזור לפני הטיול או הנופש וגם בזמן השהייה בחו"ל.

זוהי כמובן טעות נפוצה בקרב המטיילים והנופשים הישראלים שעולה לא פעם בעוגמת נפש, מתח ועצבים עקב מתן מידע לקוי, חוסר נכונות לעזור ושירות לקוי של משרד הנסיעות אותו בוחרים, וכל זאת כדי לחסוך עוד כמה שקלים שעולים לנו בסופו של דבר ביוקר.
אז איך בכל זאת אנו אמורים לבחור בין משרדי נסיעות השונים לפני טיסה לחו"ל, נופש משפחתי, טיול מאורגן או עצמאי או כל מטרה אחרת לשמה אנו עוזבים את מדינתנו הקטנטונת לטובת העולם הגדול, על שאלה זו אנסה לענות במאמר זה.

משרד נסיעות קבוע או שונה

אחת השאלות שיש לענות עליהן היא האם לבחור משרד נסיעות עימו כבר טסנו בעבר או להתאמץ כמעה ולמצוא סוכנות נסיעות שונה היותר מתאימה.
אם בעבר לקחנו נופש קצר באירופה או טיול משפחתי בארצות הברית  והיינו מרוצים מסוכנות הנסיעות עימה טסנו והפעם אנו מעוניינים לצאת לטיול תרמילאים ביבשת שונה, דרום אמריקה לדוגמא זה לא מחייב שהסוכנות המוכרת עימה היינו בקשר תהיה זו שתתאים לנו גם הפעם, כמובן אין לשלול את הסוכנות ומומלץ לבדוק את העלויות ואפשרויות השירות של הסוכנות ליעד המבוקש בחו"ל.

יחד עם בדיקת הסוכנות המוכרת רצוי לבדוק מספר משרדי נסיעות נוספים בייחוד כאלו המתמחים ביעד אליו אנו רוצים לטוס. משרדי נסיעות המתמחים ביעד יוכלו להשיג לרוב מחירים נוחים יותר ויהיו בעלי הצעות מעניינות למסלולי טיול, המלצות ליעדים מסוימים וייתכן ויהיה להם סניף ביעד המבוקש או שיעבדו בשיתוף פעולה עם משרדי נסיעות בחו"ל הנמצאים ביעדים אלו.

לאחר קבלת הצעות המחיר מהסוכנות המוכרת עימה יש לנו ניסיון והצעות נוספות, אותם משרדי נסיעות נוספים שלחו לנו, יש לבחון את ההצעות מבחינת העלויות, רמת שירות שקיבלנו עד כה, גם ממשרדי הנסיעות החדשים, רמת הגמישות בחבילה המוצעת, אם בשינוי יעדי טיסה או תאריכים, מקומות לינה, אטרקציות וכו'. מה שכמובן מוביל אותנו לשאלות הבאות, כיצד מודדים רמת שירות, איך נחליט איזו סוכנות הכי מתאימה לנו ומי תבטיח לנו את הנופש או הטיול המהנים יותר.

סוכנות קטנה או משרדי נסיעות גדולים

משרד או חברת נסיעות גדולים יוכלו להציע לכם הצעות מגוונות יותר למספר יעדים גדול יותר אולם עלולים להיות חסרונות שונים בחברות תיירות גדולות.

ריבוי יעדים בהם מתעסק המשרד יכול להיות גורם לחוסר מקצועיות ליעד אליו אתם מעוניינים לטוס, מחיר לא הכי אטרקטיבי ליעד בחו"ל, חוסר היכרות עם היעד המבוקש ואי התמצאות בדברים קטנים שיכולים לעשות את ההבדל בין טיול מהנה מאוד, לנופש "בסדר".

יחס פחות אישי הוא גם גורם מוכר ולא רק בתחום התיירות אלא בכל תחום בו מקבלים שירות מחברה גדולה, הרבה פעמים משרד נסיעות קטן ייתן לכם שירות יותר טוב ואישי, סוכן הנסיעות יהיה יותר מחובר לצרכים שלכם ויישרת אתכם טוב יותר, אין ספק שאלו חלק מהדברים שיכולים לעזור לכם להנות יותר מהטיול.

שמעתי…" "אמרו לי…", "מניסיון שלי…."

אז לסמוך על ניסיון אחרים או לא??? אני גורס בלבדוק מה אומרים ולקחת הכל בעירבון מוגבל,

כמעט על כל משרד נסיעות תוכלו למצוא ביקורות טובות וביקורות רעות.

אם כתוצאה משירות לקוי של משרדי נסיעות או מהציפייה של התייר הישראלי לקבל מעל ומעבר למה שמגיע לו, כל שנה מוגשות מאות תביעות נגד משרדי נסיעות שונים וכיום אין כמעט חברת תיירות בארץ שלא נתבעה מתישהו בזמן קיומה. זוהי כבר סיבה טובה לא להתייחס ברצינות לביקורות או תכתובות שונות שתמצאו באינטרנט על חברה זו או אחרת אולם אם תתקלו במספר גבוה של תלונות כלפי חברת נסיעות מסוימת זה צריך להדליק אצלכם נורת אזהרה.
ומה עם ניסיון של חברים, מכרים וקרובים?

ניסיון לא נעים (או לצורך העניין, גם ניסיון טוב) של אנשים הקרובים אלינו לא אמור לשקף את מצב ההתנהלות של משרד נסיעות זה או אחר, זאת מסיבות רבות שלא רק תלויות בסוכנות עצמה, הנה שתיים לדוגמא:

–         סובייקטיביות קיימת אצל כל אחד מאיתנו ומה שאדם אחד מגדיר שירות טוב, אחר יגדיר שירות לקוי. אחד יכול לחשוב שהשגת המחיר הזול ביותר ייחשב לשירות טוב יותר, השני יעדיף לשלם כמה דולרים יותר רק כדי שיהיו קשובים לצרכיו, אחר יכול לחשוב שמתן מענה מהיר וזריז הוא אינדיקאטור לשירות טוב אחר יחשוב שסתם מנפנפים אותו.

–         סוכני נסיעות כמו הלקוחות הם בני אדם ולא כולם מתנהגים ופועלים באותה צורה, ייתכן וקרוב אליכם ניפגע משירות של סוכן נסיעות אחד, זה לא אומר שיש לשלול משרד נסיעות שלם שמעסיק עוד עשרה סוכנים שונים שייתכן ונותנים שירות איכותי ונעים.

לסיכום כשאתם בוחרים לטוס לחו"ל ועומדים בפני בחירת משרדי נסיעות עימם תיצרו קשר, בחנו את רמת השירות על פי הפרמטרים שלכם- מהירות מענה, השקעה ויחס אישי, מאמץ להשגת מחיר או מוצר טוב יותר וכדומה.

סמכו על הניסיון האישי שלכם, עם משרד או סוכן נסיעות מסוימים אך זכרו שמה שהתאים לנופש באירופה לאו דווקא מתאים לטיול תרמילאים בהודו, בררו על ניסיון של אחרים ושמעו דעותיהם על משרדי נסיעות אך קחו בעירבון מוגבל ניסיון אישי של אחרים.
סמכו על אינסטינקטים ותחושות שלכם, לעיתים ישתלם לכם לשלם יותר לסוכנות בה הרגשתם יותר בנוח מאשר לחסוך כסף ולטוס עם חשש או דאגות לא רצויות, אחרי הכל מדובר במשהו שאמור להיות מהנה, כייפי וחסר דאגות.

ישנה תגובה אחת על “משרדי נסיעות, איך לבחור סוכנות נסיעות

  1. את האמת נפלתי פעם על סוכן שעשה עליי רושם טוב ובסוף אכלתי אותה, אחלה של כתבה, אם רק הייתי קוראת אותה כבר אז 🙂

כתיבת תגובה