ניתוח סטטיסטי מתקדם לעסק מצליח

להיות מנהל בשנות ה-2000! לפתוח עסק היא בכל מקרה לא משימה פשוטה, בינינו, אפילו לא קרוב, בנוסף לפן הכלכלי היא מצריכה הבנת הסקטור העסקי אליו משתייך העסק, ניסיון ניהולי וכמובן, ניסיון וידע בתחום. מעבר לזה הדבר שיותר מעצבן, הוא כמובן ההבנה שגם לאחר 4 שנים שהחברה מרוויחה טוב, הסאגה הכלכלית לא תמה.

איך ולמה, אתם שואלים? מהסיבה המאוד הפשוטה שאפילו שהקמת פירמה מצליחה ושורדת את השנתיים הראשונות, זה לא נגמר בזה – כי כולם משתוקקים להצליח ולהרוויח הרבה יותר. אולם חשוב להבין שככל שהחברה גדלה, יכולת השליטה של הדרג הניהולי יורדת. אז איך ומה יכול לסייע להנהלה לשלוט טוב יותר בעסק?

כריית מידע – דרך טובה להתחיל!

למסעדות וכמובן גם לחנויות בגדים נושא הניהול הוא בוודאות קל יותר לעומת חברות ומוסדות ענק, ולרוב לא מחייב התקנת פתרונות טכנולוגיים מיוחדים. אך עסקים גדולים שמחזורם נמוך מ-150 מיליון, ברוב המקרים זקוקים גם כדי להתנהל ולנהל טוב את המתרחש בחברה וגם כדי להתפתח ולגדול, קצת "עזרה חיצונית".

איזה כלים טכנולוגיים עומדים לרשותנו

תחום טכנולוגי חדש שתפס תאוצה בתקופה האחרונה, בעיקר בחוץ לארץ, הוא התחום התחרותי של הבינה העסקית; כל הפיתוחים ששיכים לתחום מערכות המידע נועדו לעזור למנהלי העסק בשלב הסקת המסקנות ובהגעה לתובנות לגבי העתיד בכל המתרחש אצלהם בארגון.

השקעה באלמנטים כמו ניתוח סטטיסטי, מסדי נתונים מקצועיים או פתרונות מחשוב אחרים, הם רק דוגמה לאפשרויות הקיימות לשימוש ההנהלה של העסק. בכל תוכנה או פתרון מחשוב שתבחרו מעולם של טכנולגיית הענ"ן תיהנו מיכולות רבות חשיבות כמו כריית מידע, עשיית סדר והתמודדות עם מסות ענק של מידע, הצלבה בין נתונים ממקורות שונים ומקבילים בעסק ויכולות מהותיות אחרות, כך שמלאכת הניהול נהיית קלה יותר, וניתן עם חשיבה מושכלת והגיון בריא להפיק לקחים ולהשתפר.

כפי שנאמר בהתחלה, יש המון דרכים מעולות לייעל ולשפר תהליכים בארגון שלכם, כך שמה שנשאר זה לעשות את הצעד הראשון ולהתייעץ עם מומחים בתחום של בינה עסקית, שיכולים למפות ולאפיין בדרך האיכותית ביותר את החלקים החלשים בעסק תוך החלטה על הכלים הטכנולוגיים האיכותיים ביותר.

בכל שאלה אתם יותר ממוזמנים להתייעץ עימי.

כתיבת תגובה