סודות התת מודע: איך ללמוד משהו חדש בצורה יסודית ובמהירות?

לכן, אין זה פלא כי הם מגיעים להכשרות אותן הם עוברים בעבודה במצב רוח שטותי וללא רצון מיוחד לשתף פעולה. עם זאת, ישנן הכשרות שדווקא שווה לעבור המקנות לנו כלים בהם נוכל להשתמש כדי להשיג יותר תוצאות בחיים. כדי להפיק יותר מהכשרות אלה ולרכוש את הכלים יותר בקלות, רצוי שנדע איך להטמיע אותם בתת מודע ולהפוך את התהליך למהנה הרבה יותר.

מהו תת המודע?

בניגוד למחשבה המקובלת היום בעידן ההתפתחות האישית, תת המודע (או בשמו המקצועי, ה"לא מודע") אינו סוג של ישות על אשר מנהלת אותנו ושולטת בתוצאות שלנו אלא שם כולל שניתן לאוסף התהליכים הפיזיולוגיים והמחשבתיים, בהם איננו שולטים בצורה מודעת.

אם ברצוננו לבצע שינוי בדרך האוטומטית שבה נעשים הדברים, עלינו להשיג גישה לחלק זה בתוכנו. כדי לעשות זאת, ניתן להשתמש בכלי NLP (לא נעסוק במאמר זה בשאלה מה זה NLP) או אימון אישי. במאמר זה נביא 3 דרכים שבהן נוכל להטמיע בתוכו למידה של יכולת חדשה בצורה יעילה.

סוד למידה לתת מודע 1: ללמד כדי ללמוד

אחד הטריקים המעניינים יותר המחברים בין למידה ותת מודע הוא ללמוד מתוך מחשבה שאנחנו הולכים ללמד את החומר הנלמד אחר כך לאחרים. על ידי שינוי צורת חשיבה זו, אנחנו ממקדים את עצמנו בהבנת החומר הנלמד במקום בשינון חוזר עליו שיישכח לאחר מכן.

כמו כן, עצם הלמידה לצורך לימוד גורמת לנו לאחסן את המידע בצורה יעילה יותר המאפשרת לנו לשלוף אותו במהירות. אחרי הכל, אנחנו מראש מתייגים אותו מנטאלית ברצף התוכן ההגיוני ואז קל לנו יותר לבצע את ההקשרים הנדרשים כדי לשלוף אותו במהירות ממגירת המוח הרלבנטית.

סוד למידה לתת מודע 2: לדמיין את היישום

אחד הדברים המעניינים אותם נוכל לשאוב מעולם השכנוע הוא להשתמש בדמיון כדי לרתום את התת מודע לעשות את מה שנרצה – שימוש בדמיון. כאשר אנחנו מדמיינים משהו בצורה חיה יותר, אנחנו מתחילים להרגיש את התחושות אשר היינו מרגישים לו זה היה מתבצע במציאות.

לכן, כאשר אנחנו לומדים יכולת חדשה עלינו לדמיין איך נוכל לשלב את הכלי או היכולת החדשה שלמדנו בכל תחום בחיינו שרק נוכל. בשלב הבא, נצטרך ליישם אותו בתחומים אלה. בצורה זו, נוכל להטמיע בצורה יעילה כל דבר שנלמד ולהשתמש בו במהירות וביעילות בחיינו.

סוד למידה לתת מודע 3: ללמוד עם כל החושים

דרך נוספת לרתום את התת מודע ללמידה יותר יעילה היא להשתמש בכמה שיותר חושים כדי ללמוד משהו חדש. כאשר אנחנו לומדים ביותר מחוש אחד בו זמנית, קשה לנו לנהל שיחה פנימית בתוך הראש והחושים מתפנים לקליטת המידע בצורה נקייה יותר. בצורה כזו, על ידי הסחת הצד הביקורתי שלנו, אנו מאפשרים למידע להגיע לתת מודע ולהיספג שם במהירות ובקלות.

כתיבת תגובה