סיגריה – זה לא בשבילי

סיגריות – הכל בראש. איזה פרק זמן דרוש לכם כדי להיגמל מסיגריות? יום, שבוע, חודשיים, 4 שנים? בינינו, לא קל להחליט. למכורים לניקוטין העישון הוא יותר מסתם תחביב , הוא דרך חיים, וככל שמתחילים עם "התחביב" הרע הזה בגיל מוקדם יותר כך פחות קל להיגמל.

סיפורי עם סיגריות החל בחו"ל בכיתה ט', דבר שהתחיל כרצון לעצבן את ההורים , לצערי המשיך והמשיך כהתמכרות קשה, עד לפני כשנה.

אז אם גם אתם התמכרתם לעישון, או אמא שלכם, ואתם צריכים נואשות מידע על סיגריה הגעתם למקום הנכון.

אילו דרכים ישנן על מנת להפסיק עם הסיגריות?

בתקופה בה אנו חיים, יש מספר רב של שיטות להיגמל סופית, אבל איך באמת יודעים מה הפתרון המתאים? מחקרים מראים שזה משתנה מאדם לאדם, ולכן צריך לברר עם חברים בעלי מאפיינים בעלי דימיון לשלכם, על מנת להבין איך ומה עבד עבורם בתהליך הפסקת העישון.

עישון סיגריות הפתרון המושלם?

יש את האנשים שקובעים ואומרים: דיי זהו וזה מצליח, וליתר, יש מספר שיטות שמקובלות היום:

מגוון טיפולים – כמו לדוגמה מדבקות, דיקור סיני וכו'. (הכרחי לשים לב שחלק מהתרופות והטיפולים מצריכים מרשם של רופא ועלולים לעורר תופעות לוואי לא נעימות, ועל כן כדאי לבדוק טוב טוב מה אתם לוקחים).

ספרים להפסקת עישון – יש ספרים שנתנו השראה להרבה מעשנים להפסיק, לדוגמת הספר של אלן קאר, ספרים לדוגמת זה עזרו מאוד למספר מפורסמים מחו"ל להפסיק – לדוגמה השחקן הענק אנתוני הופקינס והשחקן אשטון קוצר.

סדנאות תמיכה – יש מספר רב של סדנאות במתכונות שונות, שאת חלקן אפשר למצוא באינטרנט. הן מתבססות על חיזוק של קבוצה ביחיד, כמו שמתרחש במפגשי סיוע למכורים לאלכוהול.

כפי שהסברתי בתחלה, יש מספר גדול של אמצעים ואופציות להיגמל מסיגריות, אך לרוב הדבר שחסר זה כוח הרצון, הרצון לומר לכולם "אחרונה ודיי" "היום אני מפסיק". כשסוף סוף תקבלו החלטה שעושים את הצעד של חייכם, ההמשך יהיה משמעותית יותר נעים, בייחוד ובעיקר אם יש לכם סביבה אוהדת ותומכת, זה הפתרון שלי.

על כל פנים, חשוב לזכור שהעשן פוגע בכולם – בקרובים שלכם, בחברים קרובים וגם בבעלי חיים.

היה ואתם רוצים להפסיק לעשן ומעוניינים מאוד להשיג מידע נוסף אני ממליץ לכם להיועץ בי.

כתיבת תגובה