עבודה בסין – כל מה שתרצה לדעת

השגרה בארץ משעממת אותך? כשהייתי ילדון, אחד מבני דודיי טס בשביל לעבוד באוסטרליה כטיול אחרי צבא. ההורים השתגעו מדאגות ורצו שיחזור כבר. בתום התקופה, בשובו לארץ, הוא סיפר על טיול מספק, שופינג רציני, חוויות, והרבה כסף. הקנאה שגעה אותי… בעקבות זאת, אחרי שהשתחררתי מצה"ל ערכתי טיול משלי, ובשלב זה בחיי אוכל לפרט לכם על חוויותיי בנושא של עבודה בסינגפור.

עבודה בין השאר.

אחד הדברים היפים בעבודה במדינה אחרת הוא שקיבלת גם הרפתקאה בפני עצמה. נכון, העבודה קשה פיזית והימים ארוכים ומעיקים, אך אתה חי בעצמך, מכיר תרבות שונה וסופג חוויות במקום אחר במשך כשנה. כ"כ הרבה פלוסים מבלי להזכיר את הסכומים הגבוהים יחסית שתרוויח בעבודה כזו. פרט לזה, במהלך הביקור במדינה הזרה, תוכל, בתנאים מסויימים להתקבל ללימודי מקצוע או שניים, ולהתמקצע לפני שתחזור למשק בארץ.

לא בטוח לגבי עבודה בסין? מייד תקבל הסברים.

כל הפרטים הנחוצים

אם רצונך הוא לשהות במדינה זרה כלשהי, ייתכן ותצטרך להנפיק ויזה; כשכל מדינה והתנאים שקבעה לעצמה לאירוח אזרחי חוץ. לעתים, סוג האשרה הנדרשת שונה במהותו בהתאם לאופי ביקורך, אך כמעט תמיד, כשתרצה אשרת כניסה מסויימת – יהיה עליך להביא תמונות פספורט, להנפיק לעצמך דרכון ולתאם פגישה אצל הקונסוליה המיועדת. מוטב להתעדכן אצל השגרירות לגבי התנאים עבור הוצאת האשרה, אבל הנה מס' טיפים כללים שאולי יעזרו:

חלק נרחב מפרוצדורת הוצאת הויזה תוכל לעשות ע"י דף השגרירות באינטרנט. עבור בקפידה על דף הבית הרלוונטי ואולי יתאפשר לך לחסוך זמן.

השקע בהופעתך החיצונית; כמו בדייט, הרושם הראשוני שתשאיר הוא קריטי מאוד.

דאג שיהיו עליך תמונות עדכניות לדרכון. אם אין בידך – בד"כ אם תמהר, תצליח לנפק תמונות כאלו אצל צלמים שנמצאים באזור השגרירות.

שים לב שלקחת איתך סכום כסף מסויים, למקרה ו…

במה אעבוד שם?

אין ספק, הדמיון נוטה להשתולל, אבל חשוב לציין, תחומי העבודות המוצעות לעובדים זמניים – אינם רחבים במיוחד, ויכללו בדר"כ מכירת ציורי שמן או אופּר. ועדיין, בכל תחום עיסוק – פלוסים משלו, תלוי במדיניות הארץ ויחס המעסיק.

צמא לאינפורמציה ספציפית יותר בתחומים כמו עבודה עגלות? שלח תגובה בבלוג ואנסה לענות באופן המקצועי ביותר. בון וויאג'!

כתיבת תגובה