סיגריות? זה דווקא לא מגעיל אותי

אפשר גם בלי סיגריות. מה הוא פרק הזמן שתצטרכו בשביל להיגמל סופית מעישון? יומיים – שלושה, שבוע וקצת, חודש, שלוש שנים? עם יד על הלב, לא פשוט להחליט. למכורים לעישון העישון הוא משמעותי יותר מתחביב, הוא הדרך להירגע, ולצערנו הרב, כמה שמתמכרים ל"הובי" הסוחף הזה בגיל צעיר יותר ככה מסובך יותר להפסיק איתו אחת ולתמיד.

חווית הסיגריות שלי החלה במהלך התיכון, ומה שפשוט החל כרצון לעצבן את ההורים , לדאבוני נמשך ונמשך כאובססיה של ממש, עד ללפני ארבעה חודשיים.

היה ואתם מנפגעי העישון, או מישהו שיקר לליבכם, ואתם זקוקים למידע לגבי נזקי עישון מצאתם את הפוסט הנכון.

אילו אופציות קיימות בשביל להפסיק עם הסיגריות?

כיום, יש המון שיטות ואופציות להיגמל מעישון, אולם איך באמת יודעים בוודאות שזה יעבוד? יש מחקרים שמראים שזה עניין אישי, ע"כ רצוי לשאול ולבדוק עם חברים ומכרים בעלי אופי קרוב לשלכם, כדי להבין מה סייע להם בגמילה מהעישון.

סיגריות הפתרון לעישון?

חלק מהמעשנים מחליטים ואומרים : חשובה לי הבריאות ובזה זה נגמר, ולאלו שזה לא עובד, יש לא מעט אופציות שנהוגות היום:

טיפול תרופתי ואלטרנטיבי – לדוגמת שימוש בגלולות, טיפול בעזרת היפנוזה וכו'. (מהותי לשים לב שחלק מהשיטות והטיפולים מצריכים השגחה רפואית ועלולים לעורר תופעות לוואי, ולכן רצוי לבדוק בצורה יסודית מה אתם קונים וצורכים).

ספרי הפסקת עישון – ישנם ספרים שנתנו השראה להרבה מעשנים להפסיק לעשן, כמו לדוגמא הדרך הקלה להפסיק לעשן, ספרים כמו הספר של אלן הועילו ועזרו אף למספר כוכבים להיגמל מעישון – לדוגמא השחקן הענק אנתוני הופקינס ובעלי אמפרית ורג'ין .

סדנאות שונות – יש הרבה סדנאות במסלולים שונים, שאת חלקן הגדול ניתן למצוא בעיתונים. הן לרוב מבוססות על תמיכה של קבוצה בפרט, וזאת בדומה לקבוצות תמיכה למכורים לעבודה.

כמו שבטח הבנתם, יש מספר גדול של דרכים ואופציות להפסיק, חשוב להדגיש שברוב המקרים הדבר שחסר הוא כוח הרצון, הרצון להכריז לכולם "חדל כללי" "זהו דיי סיימתי עם זה". כאשר סוף סוף תחליטו שעושים את הצעד החכם הזה, ההמשך בטוח יהיה יותר נוח, בייחוד ובעיקר אם בורכתם בסביבה משפחתית תומכת, זה הטיפ שלי.

לפני סיום, תזכרו שהעישון פוגע בכל הסביבה – בבני משפחתכם, בעמיתים לעבודה וגם בחיות.

במקרה שאתם רוצים להיגמל ומעוניינים לקבל עוד חומר בנושא אתם מוזמנים לחזור ולבקר בבלוג שלי.

כתיבת תגובה