עבודה בדרום אפריקה לחיילים משוחררים

גם טיול, גם עבודה וגם ניסיון! כשהייתי ביסודי, אחד מאחיי טס לעבוד במוּבינג בארצות הברית כשנה וחצי. ההורים דאגו ורצו שיחזור כבר. בתום התקופה, כאשר חזר, הוא הספיק לסיים טיולים ומסעות, המון שופינג, הרפתקות מגוונות, וכמובן, המון כסף. כמה קינאתי בו… מן הסתם, לאחר כמה שנים הלכתי בעקבותיו, ועכשיו מתאפשר לי לספר לכם מה שתרצו לדעת.

חוץ מעבודה…

הערך המוסף בעבודה בחוץ לארץ זה שקיבלת טיול בפני עצמו. אמת, העבודה לא קלה ושעות העבודה מייגעות, אך עדיין, בערב אתה חופשי, מכיר אנשים חדשים ואוסף חוויות חדשות במדינה שונה במשך כמה חודשים. וכל זה מבלי שדיברתי על הסכומים הגבוהים יחסית שמרוויחים מעבודות כאלו. מעבר ליתרונות הנ"ל, בתקופת עבודתך במדינה הזרה, תוכל, בהתאם לתנאים, להתחיל בלימודים של מקצוע מסויים, ולהתמקצע לפני שובך לשוק העבודה בארץ.

עזרה למשתחרר – מכינים אותך לאזרחות

כדי לבקר בחוץ לארץ, ייתכן ותיאלץ להנפיק ויזה; כשכל ארץ והתנאים שהיא קבעה לאירוח תיירים. כמובן, סוג האשרה הרלוונטית שונה ע"פ אופי הביקור, אבל בדר"כ, על מנת אשרת כניסה מסויימת – תצטרך להמציא תמונות פספורט, להוציא לעצמך דרכון ולהתראיין אצל הקונסוליה המיועדת. עדיף שתתעדכן עם השגריר הרלוונטי בנושא הדרישות עבור הוצאת האשרה, ובכל זאת אסביר מספר דברים שיוכלו להפיק תועלת:

את מרבית תהליך הוצאת האשרה תהיה רשאי להשלים על ידי אתר השגרירות. כנס בהזדמנות לאתרים הרלוונטיים ואולי תוכל לחסוך טרטורים.

השקע בהופעתך החיצונית; כמו בראיון עבודה, המראה החיצוני שלך הוא מאוד חשוב.

זכור להוציא תמונות פספורט מעודכנות. אם אין לך – בחלק מהמקרים תהיה לך האפשרות לצלם אותן בבתי הקפה בקרבת מקום.

וודא שהבאת עליך קצת כסף מזומן, לכל מקרה שיגיע.

מחפשים מישהו שמבין? www.helpfree.co.il/abroad/עבודה-באפריקה/.

במה עובדים שם?

כמובן, יש יוצאים מהכלל אך חשוב לציין, ענפי העבודה לתיירים – אינם רחבים מדיי, ויסתכמו בד"כ במכירות ציורי שמן או הובלות ואריזה. אבל עדיין, לכל תחום עיסוק – סגנון משלו, הכל מותנה במדינה והיחס של הממונים.

רוצה לקבל מידע יותר ספציפי בתחום העבודות בחו"ל? שאל אותי כאן ואשתדל לסייע לך בצורה המקיפה ביותר. ויאללה לעבוד…בחו"ל!

כתיבת תגובה