עורך דין – סוגי ההתמחות השונים

עורך דין והחיבור של המשרד כמעט לכל תחומי הסביבה.

פעולת עריכת הדין הוא למעשה אחד מבין המקצועות המעניינים יותר מכולם. ביחד עם זו זהו תפקיד אשר דורש לימוד והשתלמות תמידיים, בעיקר בתקופה האחרונה שבה ניתן למצוא התקדמויות מהירות בכל תחומי החיים. בכל נושא חדש או אולי שגדל קיימות בדרך כלל דעות שונות בין שתי צדדים או לחילופין הרבה יותר, שמנוקדת מבט אחת מצריכות חקיקה ומצד שני כל אחד מהנוגעים בדבר זקוק לעורך דין שיסייע לו לטעון את כל בעיותיו בדרך מאורגנת ולהתאים אותן לפי דרישות מסובכות של החוק במידה ו ישנן כמו אלה, מאידך.

עורך דין – סוגים מרכזיים:

קיימים מספר סגנונות של עורכי דין, כאן תמצאו תמצית מתוכם:

  • עורך דין פלילי: עורך דין כמו זה מייצג אנשים בעלי חשד בעשיית עברה פלילית או לחילופין שכבר הוגש נגדם כתב אישום. עורך הדין יש באפשרותו לקבל או אולי שלא לקחת עליו לייצג חשוד או שמא נאשם, למעט במצבים שבית המשפט כפה עליו ייצוג לקוח.
  • עורך דין לענייני מקרקעין: עורכי דין כמו אלה מומחים בכל מה שקשור בעסקאות מקרקעין או לחילופין הקשורות בנדלן, מכירות פשוטות או מסובכות הנקבעות בין שתי צדדים או לחילופין מעט יותר.
  • עורכי דין לענייני רפואה ורשלנות רפואית: עו"ד כאלה מומחים בייצוג קליינטים התובעים לרשלנות רפואית אל מול מוסד או שמא רופא פרטי כל שהוא. הענף הזה רחב ומורכב ומחייב מומחיות והתעמקות רבים.
  • קיימים גם עורכי דין המחברים את אותו מקצוע עריכת הדין ככובע משני בעיסוק מרכזי שלהם, לדוגמה ראיית חשבון או אולי תפקיד חופשי אחר. בשנים האחרונות הולכים ומתרבים עורכי דין מהסוג הזה.

כל סוגי עורכי הדין שנמנו לעיל הינם בעיקרם תמצית מהתמחויות רבות מאוד ומיוחדות של עורכי דין.
אלמנטים שחשוב לדעת:
אחד הדברים שחשובים מאוד להכיר בנושא עורך דין זה שאין שום הבטחה שהינו אכן יצליח להביא לתוצאה המצופה במשפט כלשהו. ברוב המקרים אי אפשר למצוא קשר בגין הצלחה או אולי כישלון במשפט לבין המחיר שעורכי הדין גובים. מאידך כמו כן חשוב מאוד להכיר בכך שכל עורך דין מחויב לעשות כל דבר כדי שמרשו יצליח, כיון שכל זכייה מטה את הכף לטובתו ומעלה אותו עוד מדרגה היישר אל הצמרת.