צילום קווי ביוב כשצינור פנימי מתפוצץ

צריכים לסגור את הברז הראשי בביתכם בו ברגע שיש פיצוץ בצינור.

והיה אם הצינור הוא בטכנולוגיה הוותיקה כדוגמת צינור מברזל הבעיה הינה רבה הרבה יותר ותצטרכו בכל מקרה לקרוא לאינסטלטור.

בימינו כמעט כל הצינורות כבר מיוצרים מפלסטיק, ומשום כך יכולה להיות בעיה של שיפוץ צינור ברזל אבל האינסטלטור בדרך כלל יודע איך לגבור על הרבה בעיות בנושא. החלפה של צינור היא לא בעיה בדרך כלל – חותכים את מקום הפיצוץ על ידי מכשיר חיתוך מיוחד ומחברים לו מחבר, ובזה תמה ונשלמה עבודת שיפוץ הפיצוץ בצנרת.  ישנם מקרים של פיצוץ צנרת מים מתחת לרצפה וזו בעצם בעיה שהופכת להיות מסובכת, כי שבירת והחלפת מרצפות זה לא פשוט כלל.

עוד לפני שמבצעים חידוש צנרת רצוי להקטין את לחץ המים בכדי למנוע הצפה ועל ידי כך גם העבודה תתנהל בלי הפרעה. אסור לפתוח את ברזי המים קודם שנערכו כל החיזוקים בצינורות המים. על בעלי המקצוע להימנע מהימצאותם של מכשירי חשמל הסמוכים לאזור שבו מבוצעת העבודה של שיפוץ הצנרת. בעבודת האינסטלציה יש לשים דגש רב שלא ייכנס חול לצינורות במידה והעבודה נעשית מחוץ לדירה או לבית. ברגע ששמתם לב כי ישנו קילוף בטיח או אולי הקיר התפורר, בדקו אם יש נזילה בשטח זה. בגלל שהנזילה היא מצינור המצוי בתוך הקיר, רצוי כי שרברב בעל מכשירים וציוד משוכלל, יבדוק על ידי הציוד שברשותו איפה במדוייק ישנה הדליפה.

השינוי של הצבע בקירות הבית חוץ מהתפוררות הטיח, זה בהחלט סימן מובהק כי יש לכם נזילה ואתם זקוקים לבצע תיקון צנרת. למרבית האינסטלטורים כיום יש את כל הציוד המשוכלל ביותר כמו למשל מצלמה טרמית המגלה נזילה בצינורות שאינם גלויים לעין. עם תום צילום מצב הצנרת, האינסטלטור ידע במדוייק מהיכן הדליפה ויוכל גם לזהות את מצב הצנרת. גם בנושא נזילה או סתימה בביוב, צילום קווי ביוב עשוי להביא לפתרון הרבה מאוד בעיות ולגלות את הנזילה או הסתימה ממש בזמן במידה והצלחתם לקלוט כי דבר כלשהו לא כפי שצריך להיות.

תיקון צנרת ביוב גם זו פעולה לא קלה ורק חברות אינסטלציה מיומנות בענף, יוכלו לעשות תיקון כזה. האינסטלטורים ינסו למנוע את החלפת כל הצינורות כי זוהי הוצאת כספית של די הרבה כסף והם ינסו לסדר את הבעיה על ידי החלפת צנרת בביוב נקודתית איפה שהיא פגומה.