צלמת הריון וצילום טכני

כל מי שרוצה להיות צלם חייב ללמוד את המקצוע כי לא מספיק שיש את המצלמה הכי טובה, חייבים לרכוש את הכלים שיעזרו לזהות תאורה נכונה, למצוא זוויות צילום טובות, לפתח חוש התבוננות טוב יותר ולהוציא את המקסימום מהמצלמה. מי שרוצה יכולה להיות צלמת הריון ולהתמקד בהיבט האמנותי של הצילום ומהעבר השני יש את הצילום הטכני, ששייך לתחום הפרסום.

צלמת הריון וכל צלם אחר צריכים להיות צלמים טכניים במובן מסוים, כלומר הם צריכים את הידע הטכני של הצילום כדי לדעת לנצל את התנאים שבהם הם מצלמים. עם זאת, לעומת צלמת הריון וצלמי אמנות ויופי אחרים, צלמים טכניים בתל אביב ובערים אחרות מתמקדים אך ורק בעניין הטכני של הצילום ללא עניין אמנותי בחפץ או באדם שהם מצלמים.

צילום הריון הוא הדוגמא הטובה ביותר לשילוב הטכניקה עם האמנות. צלמת הריון צריכה לדעת איך ליצור תאורה מדויקת ולדעת את היכולות שיש למצלמה שלה כדי להשיג תמונה איכותית. מהצד האמנותי, הצלמת צריכה להשתמש ביצירתיות שלה ובאמפתיה שיש לה כלפי המצולמת כדי ליצור תמונה יפה שתשקף את רגשות המצולמת. למעשה, בצילום הריון הטכני פוגש את היופי והאמנות.

צלמים טכניים בתל אביב לא מחפשים את היופי שנשקף מבעד לעדשת המצלמה, הם צריכים רק להראות מוצר מסוים בצורה הברורה ביותר ואין כל עניין להוציא מהתמונה משהו אמנותי.

הדוגמא הטובה ביותר לצילום טכני היא צילום של עיתונאים. יש צלמים בתל אביב שהולכים למסיבות של סלבריטי, נאומים הפתוחים לתקשורת וכדומה, ובאירועים אלו כל שעל הצלמים לעשות הוא לצלם תמונה איכותית ולהראות את המוצר, או במקרה הזה את האנשים, בצורה ברורה.

באופן כללי, צלמים בתל אביב עובדים יותר מצלמים באזורים אחרים, לא משנה אם מדובר בצילום אמנותי או בצילום טכני. מי שרוצה להיות צלם צריך, קודם כל, לעבור לתל אביב- מקום ההתרכזות של תחום התקשורת בכלל והצילום בפרט. יותר חשוב מכך, כדאי למי ששואף להיות צלם להתמקד בתחום אחד (צילום טכני או אמנותי) כי התמקדות בתחום מסוים מביאה את הצלמים לרמה הגבוהה ביותר בתחום הזה, בעוד שצלמים ש"מתפזרים" לכמה תחומים הופכים לבינוניים בכל אחד מהם.