קופה ממוחשבת – כל מה שרציתם לדעת

קופה ממוחשבת – כל מה שרציתם לדעת

ישנן סוגים רבים של קופות ממחושבות אבל מה זה בעצם קופה ממוחשבת ולמה חשוב שלעסק שלך יהיה אחת כזאת? כמו ששמה רומז קופה ממוחשבת זאת קופה עם סוג של מוח ממוחשב שעובד כפול או יותר על כל פעולה של הקופאי שמפעיל אותה. היא הכרחית אבל למה?

קופה ממוחשבת עולם ומלואו

קופה ממוחשבת זה עולם שלם הרבה מעבר לקופה. כל עסק רציני שמכבד את עצמו צריך להחזיק קופה ממוחשבת. הקופה הממוחשבת עושה הכל בשביל הקופאי. הוא צריך רק להכניס את המוצרים\ להעביר את הקוד שלהם דרך סורק ברקודים והמוצר קופץ במסך המחשב שהוא למעשה משמש על מנת להראות קופה ממוחשבת נוחה ממשקית ושימושית. בניגוד לקומה הרושמת של פעם, קופה ממוחשבת לא משאירה הרבה מקום לטעויות. חוץ מהפעולה הבסיסית של העברת ברקודים של מוצרים והוצאת חשבונית בהתאם לתשלום הלקוח, מזומן, צ'ק או אשראי, התוכנה של קופה ממוחשבת מאפשר מגוון פעולות עצום ושימושי לכל בית עסק. כל בעזרת קומה ממוחשבת תוכל לזכות את הלקוח ולשמור רישום של הזיכוי, להדפיס קבלות למדפסות שונות, לחשב אחוזים וסכומים שונים, לזכות כרטיסי אשראי, להוסיף פרטיים נוספים מעבר למוצרים שרכש הלקוח, לרשום שם וכתובות על חשבוניות וכולי.

בין מחשב למחשבון

קופה ממוחשבת מאחר והיא מותקנת על מחשב מאפשרת לעתים אף נגישות של חברות שמטפלות בקופות הממוחשבות שיכולות להיכנס למחשב ולסדר הגדרות שחדלו מלהיות יעילות או באגים אחרים שהקופאי עלול להיתקל בהם. קופה ממוחשבת היא קופה חכמה שעוקבת אחר פעולות הקופאי בצורה מסודרת וממוחשבת ועוזרת לו לחשב סכומים או בעיות אחרות שאולי יכול להיות שהיה מסתבך עמם אילולא לא הייתה לו קופה ממוחשבת. כך לדוגמא יש מבצע על מוצר שמוריד מערכו עשרים אחוזים, קופה ממוחשבת תדאג לבצע את החישוב וכל מה שנשאר זה לסגור את המכירה. אולי הלקוח רכש מס' פריטים בסכום לא עגול ונתן שטר עגול? קופה ממוחשבת תציג לקופאי את העודף המדויק שיש להחזיר ללקוח.

לסיכום

בעזרת טכנולוגיה ממוחשבת, קופה ממוחשבת הופכת להיות חברה הנאמן של הקופאי שעובד עליה וגם של בעל העסק הרוצה להימנע מטעויות כספיות. גם אם נתקלתם בטעות כספית, קופה ממוחשבת שומרת מעקב של החשבוניות ולעתים גם את צורת התשלום של הלקוח. בעידן של היום שהכל ממוחשב הגיוני שגם הקופות, בסיס לכל מכירה, יהיו ממוחשבות. אם אתה בעל עסק והדיוק חשוב לך מאוד, העסק לחוץ, זורם ורץ ויתכנו טעויות אך מבחינתך אין מקום לטעויות – קופה ממוחשבת זה בשבילך

כתיבת תגובה