קידום אתרים בגוגל – אורגני וממומן

עסקים שרוצים להצליח, ולהישאר בתודעה של קהל הצרכנים, צריכים להתאים את עצמם לשינויים שמתרחשים בחברה, שאחד מהם הוא בתחום הטכנולוגי. מאז שהאינטרנט הפך למקום הכי טוב לעסקים לפרסם עצמם, קידום אתרים בגוגל מסתמן כשיטה הטובה ביותר לפרסם את העסק.

קידום אתרים בגוגל מאפשר להביא את האתר של העסק לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש של כל גולש, לפי קריטריונים מסוימים. כמובן שההופעה בעמוד הראשון אינה תמיד מובטחת, הכל תלוי בסוג הקידום שבוחרים לעשות- קידום אורגני או קידום ממומן.

קידום אתרים ממומן הוא כמו כל פרסום באינטרנט שעסקים משלמים כדי להבטיח חשיפה. בשיטה הממומנת, עסקים משלמים לגוגל כל חודש בחודשו, לפי ההסכם ביניהם ולפי תקופת ההסכם, והם יופיעו ראשונים בעמוד התוצאות בחיפוש שמבצעים הגולשים, לפי מילות מפתח שהעסקים בחרו.

בשיטת הקידום הממומן אין אולי, אלא בטוח. עם זאת, העסקים שבחרו בשיטה זו מסומנים בראש עמוד התוצאות הראשון של החיפוש כמודעה. הרבה גולשים מיומנים ומנוסים מעדיפים להתעלם מהמודעות האלה, ובוחרים להיכנס לאתרים האחרים. מבחינת הגולשים, אתרים שלא שילמו כדי להופיע בעמוד הראשון הם אתרים טובים יותר.

בשיטת הקידום האורגני אין הבטחות כלשהן, אבל אם הקידום נעשה על ידי מקדם אתרים מקצועי, האתר של העסק יכול להתקדם עוד ועוד, עד לעמוד הראשון. כמובן שהכל תלוי במידת התחרות שיש על מילות המפתח. אם העסק מוכן לשלם יותר על מילים תחרותיות, המקדם יוכל לעשות הרבה יותר כדי לקדם את האתר, וכך הסיכוי של העסק להגיע לראש תוצאות החיפוש הוא גדול הרבה יותר.

קידום אורגני כולל בין היתר החלפת קישורים, כתיבת מאמרים ובניית אתרי תמיכה. כל אלה מצריכים השקעה של זמן וכסף מצד מקדם האתרים, ולכן העסקים נדרשים לשלם יותר. כאמור, רוב הגולשים מייחסים חשיבות גבוהה יותר לאתרים שהגיעו לראש תוצאות החיפוש בזכות עצמם ולא בגלל תשלום לגוגל, וזה היתרון של הקידום האורגני.

אם גם לכם יש אתר עסקי שאתם רוצים לקדם, הקידום האורגני והממומן הוא השיטה הכי טובה לעשות את זה. במידה ומדובר במילים תחרותיות מאוד, כדאי לבחור בקידום הממומן, אלא אם כן התקציב שעומד לרשותכם לצורך הקידום הוא גבוה.

כתיבת תגובה